15 september 2021

Små eldar överallt

 











Titel:
Små eldar överallt
Författare: Celeste Ng

Format: Inbunden
Kategori: Roman
Utgiven år: 2019
Förlag:
Albert Bonniers förlag
Betyg: 4/5

Vilken underbar och vacker bok!
Jag blev lite tveksam i början då handlingen kändes svårtolkad och det tog ett tag innan jag kom in i boken. Men sen grep den tag om mig ordentligt och jag kunde inte sluta läsa. Boken tar upp många olika livsfrågor och handlar om olika personer/personligheter och olika sätt att leva. Slutet var väl lite abrupt och kändes inte riktigt avslutat men jag gillade boken och den var både gripande, varm, viktig och tankeväckande!

Handling:

Hur kunde allt gå så snett i en så lycklig familj som Richardsons? När började idyllen Shaker Heights att förändras? Var det när Mia Warren flyttade in med tonårsdottern Pearl i släptåg? Eller började det redan vintern innan, när ett spädbarn hittades övergivet utanför brandstationen? En roman om hemligheter och lögner, om starka blodsband och om en moderskärlek så intensiv att den når bortom dem.


Inga kommentarer:

Nomaden

  Titel: Nomaden Författare: Pascal Engman & Johannes Selåker Utgiven år: 2024 Sidantal: 350 Förlag: Forum Recensionsexemplar ...

Populära inlägg