18 november 2022

Blodröd snö

 












Titel: Blodröd snö
Författare: Katarina Waderius

Utgiven år: 2022
Sidantal:
224
Förlag: Tibblin & Partner
Recensionsexemplar

📖
Ett vittne till ett brutalt mord lever med de ohyggliga bilderna på sin näthinna.
Carina Karlqvist lever ett till synes normalt liv, men under ytan döljer sig mer illavarslande skepnader som hotar att förgöra hennes tillvaro och liv.
Vad har hon gjort? Vad är det hon inte minns? Är det hon som ligger bakom allt? Människor hon känner verkar drabbas av samma förbannelse.
Vi får följa hennes liv och andra familjers utmaningar i vardagslivet och hur olika livsöden vävs samman. Vilka skonas och vilka faller offer för nästa vansinnesdåd?
Vem vågar sluta sina ögon i natt?
__________

Spännande & lättläst bladvändare

En mycket snabb och lättläst bok med text som är ganska stor och som gjorde att jag läste ut den på ett dygn 🤗 Jag gillar också att det är uppdelade stycken i varje kapitel. Författaren har lyckats att hålla mig i sitt grepp med spänning hela boken igenom och det är en riktig sträckläsarbok och bladvändare. Fint gestaltade karaktärer och miljöbeskrivningar. Handlingen är lite som en pusseldeckare där karaktärerna råkar ut för en del saker och att pusselbitarna/upplösningen flätas samman i slutet och jag kunde inte för mitt liv lista ut vem mördaren var. Me like 😁 det här är en bok jag verkligen rekommenderar!
Det här är Katarina Waderius debutdeckare. Hon har tidigare gett ut diktsamlingar.

 

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack @katarinawaderius för din förfrågan om att läsa din fantastiska bok 💕
@tibblinpartner

__________


Inga kommentarer:

Lögnspiran - Marduriens ljus 1

  Titel: Lögnspiran – Marduriens ljus 1 Författare: Joseph A. Davis Utgiven år: 2021 Sidantal: 334 Förlag: Pärlan Vinst 📖 Ke...

Populära inlägg