15 april 2024

Belägringen

 













Titel: Belägringen – Del 3
Författare: Leffe Sehlander

Utgiven år: 2024
Sidantal:
381
Förlag: Lava
Recensionsexemplar

📖
Efter sin insats i det blodiga slaget mot piraterna i Efesos, förväntar sig Harald att få hela äran för segern och gripandet av Dalassenos, den tidigare guvernören i öst. Det politiska spelet i huvudstaden tvingar dock honom att ta ett steg tillbaka. Trots att nordmännen bevisat sig gör gamla regler i Konstantinopel att de måste delas upp i två grupper. Halldors vistelse, med sina män, i den övergivna förläggningen i Sestos visar sig bli svårare än han och Harald räknat med.

I Antiokia gror missnöjet över att deras hertig och guvernör blivit arresterad. Kejsarens utnämning av ny guvernör gör att bägaren rinner över. Riket hotas av splittring. Harald och hans män blir sända mot öst för att lugna situationen. Ett uppdrag som visar sig bli deras svåraste hittills i det Romerska riket.

Harald har nu bestämt sig för att ingen ska kunna ta åt sig äran för vad han själv har åstadkommit. En man kommer dock korsa Haralds väg och störa hans planer.

__________

Spännande & Fartfylld!

Den här serien blir bara bättre och bättre för varje bok. Leif är enastående på att skriva spännande och intressanta böcker.

Att Leif gjort en gedigen research märks tydligt och han kan sin historia mycket väl och är otroligt kunnig i det här området.

Boken är lättläst och välskriven och jag blir totalt uppslukad av berättelsen. Karaktärerna är mycket intressanta och miljöerna är såå målande, som en fartfylld film.

Jag fastnar direkt i storyn och där hänger jag mig kvar till sista sidan då det är omöjligt att lägga boken ifrån mig längre stunder. En riktig bladvändare!

Det här är det bästa jag läst när det gäller vikingar. Jag älskar vikingar och jag älskar Leif’s böcker och han är en av mina absoluta favoritförfattare!

Så gillar du historia och vikingar så missa inte den här bokserien.

Omdöme: ⭐⭐⭐⭐⭐/5

Tusen tack @leffeselander och @lavaforlag för att jag ännu en gång fick möjlighet att läsa den här fantastiska serien 💓🙏

__________


Inga kommentarer:

Spelet - Off Campus 1

  Titel: Spelet – Off Campus 1 Författare: Elle Kennedy     Utgiven år: 2021 Sidantal: 405 Förlag: Bookmark 📖 Hannah Wells har änt...

Populära inlägg