29 juli 2022

Jorden skälver, Marken gungar


 












Titel:
Jorden skälver, Marken gungar
Författare: Erica Eklund

Utgiven år: 2022
Sidantal:
257
Förlag: Ordberoende förlag

📖

Det är just när livet ser ut att vända till det bättre som min pappa dör. Jag är 18, han ska snart fylla 45, precis som jag när den här boken kommer ut. Det här är berättelsen om mig och min pappa Uffe. En berättelse om hur vi älskar varandra men där pappas alkoholmissbruk skapar stora konflikter. Jorden skälver, marken gungar handlar om människan bakom missbruket. Den berättar ärligt och naket om hur relationerna påverkas av alkoholen, men också om hur långt en människas kärlek kan sträcka sig och om ett samhällsproblem som fortfarande är ett av våra absolut största. Erica Eklund är uppvuxen i Norrköping och lever där tillsammans med sin familj. Hon är utbildad gymnasielärare i svenska och tyska men efter tolv år i skolan startade hon sitt eget företag och arbetar idag som författare coach och lektör. Jorden skälver, marken gungar är hennes debut.
____________

Gripande, Stark & Verklighetsbaserad bladvändare!

En otroligt välskriven bok av debutanten Erica Eklund. Jag fastnade totalt i berättelsen och kunde inte sluta läsa den. Berättelsen är sååå gripande och stark och jag varnar/tipsar dig som ska läsa att ha många näsdukar till hands. Man får följa med pappans och dotterns perspektiv i olika tidsepoker och jag blir så tagen av berättelsen då den är otroligt nära sanning. Det finns ett stort djup i boken där man skildrar en svår sjukdom – alkoholism. Jag blir tagen, det är så mycket känslor som berörs i boken om både sorg, svek, hopp och kärlek. Stundtals så var det svårt och gjorde ont att läsa!

Omdöme: 3,5/5

__________

Inga kommentarer:

Lögnspiran - Marduriens ljus 1

  Titel: Lögnspiran – Marduriens ljus 1 Författare: Joseph A. Davis Utgiven år: 2021 Sidantal: 334 Förlag: Pärlan Vinst 📖 Ke...

Populära inlägg