13 oktober 2022

Eldbarnet

 












Titel: Eldbarnet
Författare: Elisabeth Berglund

Utgiven år: 2022
Sidantal:
256
Förlag:
Possibilia Förlag

📖
Vivya är på flykt. Allt som var hennes är krossat. Nyss var hon fri och bekymmerslös - nu måste hon använda all sin magiska kraft och träning för att undkomma soldaterna och hitta det hon söker: ett barn med unika egenskaper. Hennes enda hjälp på resan är en pedantisk Överdomare med mindre magisk förmåga än vad som ryms på en avklippt tånagel. Ylmar är strandsatt och ensam i en främmande kultur där ingen värdesätter ordning och stadgar. Mot sin vilja tvingas han följa med en ung och arrogant Glädjeryttare på en desperat irrfärd över land och hav. Men inom honom vaknar något urgammalt och bortglömt.
Vem är barnet? Och kan de finna henne i tid?

__________

Välskriven & spännande fantasy

Jag tycker mycket om fantasy och blir också riktigt nyfiken på debutanter och nya författare så självklart tackade jag ja till att läsa den här boken när jag fick en förfrågan. Omslaget är fantastiskt fint och baksidestexten lockar till läsning. Författaren skriver på ett lättläst språk.

Fantastiska och målande miljöer och karaktärer. Jag älskar den mytologiska mystiken och den fascinerande världen som författaren har skapat. Jag är mycket imponerad av författarens sätt att skriva och att jag som läsare fångas in i handlingen och där stannar jag kvar! Rekommenderas verkligen 💕

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack för förfrågan om att läsa din fantastiska bok Elisabeth Berglund @possibilia.se 🥰

 __________


Inga kommentarer:

Mörkrets cirklar - 3

  Titel: Mörkrets cirklar – Del 3 Författare: Lou Berg Utgiven år: 2024 Sidantal: 443 Förlag: Piratförlaget @piratforlaget Bokvinst...

Populära inlägg