21 oktober 2022

Nattens oönskade fjärilar

 











Titel:
Nattens oönskade fjärilar
Författare: Carola Segerlund

Utgiven år: 2021
Sidantal:
346
Förlag: Envis förlag

📖
Det är sensommar i Stockholm 1909 när en prostituerad kvinna hittas strypt på Helgeandsholmen. Detektivkonstapel Lukas Ljunghed tar sig an fallet, som också väcker DN-journalisten Ida Renströms intresse. Men ju djupare Ida gräver, desto mer personligt inblandad blir hon. Vi får också följa den unga pigan Lina, och likt många andra pigor är hennes liv förpestat av dagliga grova sexuella övergrepp. På ett oväntat sätt vävs dessa människors liv samman
__________

Fängslande & tankeväckande bladvändare

Det här är en mycket välskriven bok och det märks att det ligger mycket arbete bakom. Pocketboken som jag läste är väldigt kompakt och tjock med ganska liten text, men trots det så är det en lättläst bok med en historia som verkligen fångade mig när jag kom in i handlingen på allvar och den var otroligt svår att lägga ifrån sig. Fantastiska miljöbeskrivningar och spännande och intressanta karaktärer. 

Och jag tyckte det vore otroligt intressant att få befinna mig i den tidsepoken även om det förekom mycket tragiska saker. En tankeväckande bok som jag varmt kan rekommendera. Och omslaget är verkligen helt fantastiskt fint 💕 Nu ser jag fram emot att dyka in i din andra bok ”Dårarnas slott” 💕

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack @carola.segerlund.forfattare för en fantastisk läsupplevelse 🤗

__________


Inga kommentarer:

Mörkrets cirklar - 3

  Titel: Mörkrets cirklar – Del 3 Författare: Lou Berg Utgiven år: 2024 Sidantal: 443 Förlag: Piratförlaget @piratforlaget Bokvinst...

Populära inlägg