21 oktober 2022

Reningseld

 












Titel:
Reningseld
Författare: Jessica Lincke

Utgiven år: 2022
Sidantal:
411
Förlag: Whip media

📖
Mileja Immonen har genom okonventionell terapi medicinerat sig in i ett känslobefriat liv. Dagarna fylls av bakteriefobiska rutiner och hon undviker all form av närhet. Alla människor bär på hemligheter, men Milejas riskerar att avslöjas när hennes psykiatrikers son försvinner och hon hamnar i polisens rampljus. Kamilla beskriver sig själv som intensiv på det groteska sättet. Som tioåring avslutade hon sin mammas liv. Rättspsykiatrisk vård och en konstant närvarande skötare blev påföljderna och som vuxen har Kamilla utvecklat manipulativa metoder för att få kontroll över sitt liv och sin fästman.
När blir någonting oförlåtligt?
Hur kan olika människors trauman bindas samman till ett helvete?
Och hur renar man sitt samvete?

__________

Spännande & fängslande bladvändare!

Jisses vilken debutroman du har skrivit Jessica 😍 Jag är sååå imponerad av ditt proffsiga sätt att skriva och att du har stor kunskap av människors psyke går inte att missa. Den här boken sträckläste jag för den var omöjlig att lägga ifrån sig.  Fantastiskt bra gestaltade karaktärer och miljöer. Bra driv och tempo som för mig framåt genom hela boken och Jessica, du ”vägleder” mig som läsare på ett lätt och självsäkert sätt med ett fantastiskt språk. Det här är en mörk och väldigt annorlunda berättelse om gränsland och andra ställen man kan befinna sig på. Otroligt skickligt skriven bok. Jag rekommenderar verkligen den här boken och jag hoppas att jag snart får läsa mer av Jessica Lincke 💕

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️++/5

Tack för en fantastisk läsupplevelse @forfattare.jessicats 

__________


Inga kommentarer:

Mörkrets cirklar - 3

  Titel: Mörkrets cirklar – Del 3 Författare: Lou Berg Utgiven år: 2024 Sidantal: 443 Förlag: Piratförlaget @piratforlaget Bokvinst...

Populära inlägg