28 juli 2023

En förlorad vän

 











Titel: En förlorad vän
Författare: Therese Slettengren

Utgiven år: 2023
Sidantal:
297
Förlag: Ordberoende
Recensionsexemplar

📖
Malin har inte sett sin barndomsvän Kattis sedan våren för tjugo år sedan då allt gick fel. En dag får hon se Kattis dödsannons i tidningen och hennes trygga liv vänds upp och ner. Malin släpper allt annat och bestämmer sig för att ta reda på vad som egentligen hände med hennes vän. Sökandet ger fler frågor än svar och spåren leder Malin till mörka platser i Stockholms undre värld. Snart upptäcker hon att vännen försvunnit under märkliga omständigheter och att det finns krafter omkring henne som är beredda att göra vad som helst för att dölja sanningen.

Författaren till De likas lek är tillbaka med en spännande psykologisk bladvändare som kryper under huden. En tät skildring av det mörker som döljer sig bakom Stockholms skimrande fasad - en värld fylld av missbruk och hemlöshet.Men det är också en berättelse om förlorad vänskap, om att hålla ihop familjen, att vilja hitta tillbaka till det som varit och om svårigheten att behålla det vi älskar mest. Hur långt är du beredd att gå för att ta reda på sanningen? Och vad händer när du inser att den innehåller svar du inte vill ha?

__________


Den förra boken ”De likas lek” var en fullpoängare enligt mig så jag hade höga förväntningar på den här och jag blev inte besviken den här gången heller!

Historien är intressant, boken har ett bra driv framåt och en puls som gör att jag sträckläser den och har väldigt svårt att lägga den ifrån mig.

Boken är välskriven och karaktärerna känns äkta. Miljöbeskrivningarna är målande. Slutet knyts samman på ett mycket bra och oförutsägbart sätt.

Författaren har skrivit en riktigt stark och spännande och som jag verkligen rekommenderar!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack @ordberoendefrlag & @thereseslettengren för att jag fick möjlighet att läsa ännu en fantastisk bok 🤗

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg