06 mars 2024

Allion och frihetskämparna

 













Titel: Allion och frihetskämparna
Författare: Carl Henrik Tesdorpf Ehrenborg

Utgiven år: 2023
Sidantal:
297
Förlag: Visto
Recensionsexemplar

📖
I den mycket stillsamma Köpstaden har vindarna vänt. Under flera år har mystiska människor med sin närvaro skänkt invånarna en illusion av trygghet. Men världen har förändrats likväl som den luft människorna andas in.
Den ensamme Allion har haft en otrygg uppväxt, är deprimerad och saknar ett syfte med livet. Men en dag dyker en barndomsvän upp som vill visa honom världen. Barndomsvännen fruktar att Allion blivit vilseledd av sagoberättare. Han vill att Allion upptäcker världen och följer med honom på äventyr. Det är dags för honom att sluta tro på sagor, och börja skapa sin egen historia.

__________


Boken är lättläst och flyter på bra men tyvärr så fastnar jag inte riktigt i handlingen!
Tycker språket och handlingen är lite tunn och jag får inte riktigt veta hur och var allt utspelar sig. Visst, det är fantasy, men hur ”ser” det ut i staden till exempel?!

Lika så hur människor ska bete sig då det är pest och krig på gång. Jag tycker det ska byggas upp någon spänning och eventuellt hot men det kommer inget.

Jag som läsare vill känna spänningen byggas upp och vara fast i handlingen.
MEN! På det stora hela så är det absolut ingen tråkig bok utan det är en bra berättelse. Och sagoberättarna var intressanta.

Bara mina tankar. Kanske DU har andra uppfattningar så jag hoppas andra som läser inte tar åt sig vad jag tycker, vi är alla olika 😁

PS: jag gillar omslaget jättemycket!

Omdöme: ⭐️⭐️/5

Tack @calletesehr & @vistoforlag för möjligheten att läsa!

__________


Inga kommentarer:

Stormvakt

  Titel: Stormvakt – Del 1 Strindbergserien Författare: Kristina Ohlsson Utgiven år: 202 Sidantal: 490 Förlag: Forum 📖 Efter...

Populära inlägg