02 oktober 2024

Gravglänta

 












Titel: Gravglänta (Brottsplats Söderslätt)
Författare: Mattias Edvardsson
Utgiven år: 2024
Sidantal: 350
Förlag: Forum
Recensionsexemplar
📖
En sen eftermiddag i maj 1989 försvinner åttaåriga Robin spårlöst när han leker kurragömma i skogen. Hans lekkamrater pekar snabbt ut en förövare, men den unga polisassistenten Gunni Hilding, som kastats in i utredningen av en tillfällighet, misstänker att de är på fel spår.
Fem år senare, under den heta VM-sommaren 1994, blir en turistande pojke bortrövad från campingen i det idylliska Beddingestrand. Gunni ser genast likheter med Robinfallet och hoppas att äntligen kunna avslöja sanningen. Men om hon har rätt innebär det att en mycket farlig man går fri på Söderslätt.
"Gravglänta" är den första delen i Brottsplats Söderslätt, en serie kriminalromaner om polisassistent Gunni Hilding och hennes kollegor i Trelleborgs polisdistrikt.
__________
Spännande bladvändare!
Wow vilken kanonstart på en ny bokserie. Jag blev helt uppslukad av historien. Kunde inte sluta läsa, en riktig bladvändare.
Det finns vissa liknelser av dom verkliga fallen ”Kevinfallet” och ”pojken i Ljungby” (där jag bor) som jag först hajade till. Men det här är en egen historia så jag kopplade bort vissa liknelser.
En gripande och berörande historia om föräldrars värsta mardröm. Så hjärtskärande att jag satt som på nålar hela tiden.
Boken är otroligt spännande, den byggs sakta men säkert på genom hela boken och det är twister högt och lågt.
Karaktärerna är fint gestaltade och miljöbeskrivningarna mycket målande. Det kändes som jag var där på plats.
Den är välskriven och lättläst med korta kapitel som gör att man bara vill läsa ett till och ett till. En riktig bladvändare.
Med denna bok visar Mattias åter igen vilken fantastisk författare han är på att skapa intriger i vardagliga relationer.
Nu längtar jag massor efter att få läsa nästa bok i serien om Söderslätt!
MISSA INTE!!
Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5
Tack @mattiasedvardssonforf och @bokforlagetforum för att jag fick möjlighet att läsa den här spännande boken 🙏😍
__________

Inga kommentarer:

Frälsarkransen

  Titel: Frälsarkransen – Del 4 Författare: Kristina Ohlsson Utgiven år: 2024 Sidantal: 500 Förlag: Forum Recensionsexemplar "Frälsar...

Populära inlägg