29 maj 2022

Flykten - Del 1 "Den hårda vägen"

 













Titel:
Flykten - Del 1 
"Den hårda vägen"
Författare: Leif Selander
Utgiven år: 2022
Ljudbok: Lars Winclair
Förlag: Lava förlag

📖
Året är 1030 när den femtonårige Harald flyr skadad från slagfältet vid Stiklestad. Där lämnar han sin döde halvbror Olaf Haraldsson bakom sig. Flykten går via Sveariket mot öst. Omständigheterna gör att han stannar i Gårdarike i tre år. Innan han går vidare med sitt eget liv, måste han först förhindra en mordkomplott mot sin brorson. Något som visar sig bli oerhört farligt för den unge krigaren.


📖
Det här är verkligen en bok i min smak och som jag tyckte mycket om. Jag hade lyssnat på nästan halva ljudboken när den här dök upp i min brevlåda och jag fortsatte läsa själv för det är det bästa. Jag älskar ju att läsa om vikingatiden och även se filmer, så jag riktigt slukade den här boken! Den är välskriven, lättläst med ganska korta kapitel och författaren är suverän på att gestalta både karaktärer, miljöer och en spännande historia och det märks att det ligger mycket förarbete bakom och författaren vet precis vad han berättar om. Det var mycket intressant att få följa karaktärerna i den här första delen i bokserien och jag ser mycket fram emot att få fortsätta följa med på nya äventyr! Skicklig, spännande och genialisk berättelse! "Flykten" är den första delen i serien "Den hårda vägen", en verklighetsbaserad berättelse om Harald Sigurdssons år i österled. Ett av historiens mest spännande livsöden. Missa heller inte "Den hårda vägen" som är Leif Selanders andra bokserie. Den första av författaren heter "Väringasagan", en välskriven serie historiska äventyrsromaner i vikingamiljö. Bokserien är baserad på verkliga händelser.

Tack till @lavaforlag och @leffeselander för läsex och att jag fick möjlighet att läsa den här fantastiska boken 💕

Inga kommentarer:

Belägringen

  Titel: Belägringen – Del 3 Författare: Leffe Sehlander Utgiven år: 2024 Sidantal: 381 Förlag: Lava Recensionsexemplar 📖 Ef...

Populära inlägg