29 maj 2022

Gourmand

 













Titel:
Gourmand

Författare: Peter Westberg @author_westberg
Utgiven år: 2022
Förlag: Lava förlag

📖
Samira Falkegrens dotter försvinner i en misstänkt kidnappning och en potentiell gärningsman fångas på bild. När bevisningen inte räcker till och polisen tycks handfallen anlitar Samira privatdetektiven Conny Erixon, som snabbt inser att fallet är betydligt större och mer riskabelt än något han tidigare tagit sig an. Ju närmre sanningen de kommer, desto farligare blir tillvaron för såväl dem själva som människorna i deras närhet. Kändiskocken Daniel Pontis trygga tillvaro skakas om när han tvingas axla en av huvudrollerna i ett mystiskt projekt, lett av en hänsynslös man med information som kan ödelägga både hans karriär och privatliv. Pressen ökar och det blir allt svårare för Daniel att hålla projektet hemligt för sin fru, som misstänker att något inte står rätt till. En desperat mor i jakt på sanning. En excentrisk privatdetektiv på sitt viktigaste uppdrag. En kändiskock med kniven mot strupen. Mörka hemligheter avslöjas och farliga individer träder ut ur skuggorna. Ingen går säker och allt går att köpa för pengar.


📖
WOW vilken bok! Såå spännande och välskriven men också fruktansvärt äcklig, bisarr och otäck, men jag gillar det, helt fantastiskt och det här är ingen ”vanlig” bok mina damer och herrar. Så är du äckelmagad så kommer en liten varning här. Språket, storyn och upplägget flyter på kanonbra genom hela boken och jag hade svårt att lägga den ifrån mig då jag bara måste få veta hur det går i handlingen. Bara älskar alla karaktärerna, så klockrena. Boken är riktigt fascinerande och har mig fullständigt i sitt grepp till sista sidan! Och vilken cliffhanger på slutet, jösses. Vill ju ha nästa bok NU!

Tusen tack till @lavaforlag och @author_westberg för att jag fick chansen att få läsa den här fantastiska boken 🙏

Inga kommentarer:

Stormvakt

  Titel: Stormvakt – Del 1 Strindbergserien Författare: Kristina Ohlsson Utgiven år: 202 Sidantal: 490 Förlag: Forum 📖 Efter...

Populära inlägg