15 augusti 2022

Laurentius krönika

 












Titel: Laurentius krönika
Författare: Stefan Eriksson @laurentius_kronika

Utgiven år: 2022
Sidantal:
476
Förlag: LionValley Publishing @lionvalley_publishing

📖
Hur länge kan man tåla ett förtryck, bara för att det pågår bortom det egna landet gränser?

När en spådom varnar för en ny fiende, samlar prins Eduron krafter till det godas försvar. Han stöter på motstånd hos de misstänksamma upp- rorsledarna i norr och de kärva ryttarna i öst, men även bland de egna jarlarna. När hans far förskjuter honom, riskerar han att förlora allt. Laurentius Krönika utspelar sig i en medeltids-inspirerad fantasyvärld, med gudar ur den nordiska mytologin. Berättelsen baseras på Sveriges äldsta lajvkampanj där omsjungna värdshus som den Gyllene Hjorten och Tre Kannor känns igen.
__________

Välskriven, Fängslande & Storslagen bladvändare!

WOW vilken bok, vilken fantastisk historia! Jag blev totalt uppslukad och fängslad. En mycket välskriven och spännande historia. Jag bara älskar medeltidsböcker med nordisk mytologi, äventyr och fantasy. Stefan har gjort ett storslaget och gediget arbete bakom den här boken, det märks verkligen. Språket är vackert och fint och karaktärerna är såå intressanta. Det här är bok 1 och nu ser jag fram emot nästa bok! Sen måste jag berömma omslaget, såå vackert och det finaste jag sett på länge! Jag rekommenderar verkligen den här boken!

Omdöme:  🗡🗡🗡🗡🗡/5

Tack Stefan för att jag fick chansen att läsa den här fantastiska boken 💕
Du missar väl inte min giveaway som pågår där du kan vinna just den här boken?!

__________


Inga kommentarer:

Spelet - Off Campus 1

  Titel: Spelet – Off Campus 1 Författare: Elle Kennedy     Utgiven år: 2021 Sidantal: 405 Förlag: Bookmark 📖 Hannah Wells har änt...

Populära inlägg