19 augusti 2023

Laurentius krönika – Slaget på Nebreon

 












Titel: Laurentius krönika – Slaget på Nebreon
Författare: Stefan Eriksson

Utgiven år: 2023
Sidantal:
528
Förlag: Lionvalley Publishing
Recensionsexemplar

📖
När en ny tid gryr utmanas den rådande ordningen och glömda kunskaper återuppväcks. Vänskap fördjupas och prövas. Laurentius inser sin svaghet, Ars högmod splittrar och Edurons mänsklighet ifrågasätts.

Rannvi utmanas av den Höge och Varghuvud möter sitt livs mörker. Den stora planen för fred kräver att alla krafter samlas på Nebreons slagfält. Hinner de i tid?
"Vapen skall vina
människor vandra
hädan på helsväg.
Hör mina ord!"
__________

Slaget på Nebreon är den tredje boken i serien och sluter Stefan Erikssons berättelse om en ny tids gryning i Erborigien.

Jag har verkligen uppskattat och njutit av hela bokserien och Laurentius krönika och det känns liiite vemodigt att den nu är slut 🙏

Stefan är otroligt duktig på att skriva på ett sätt som trollbinder mig och jag är fast i historien från början till slut. Mycket fängslande och en riktig bladvändare!

Målande miljöbeskrivningar, underbara äventyr och fantastiska karaktärer. Jag har njutit av varje boksida och Stefan har lyckats knyta ihop säcken och historien på ett skickligt sätt!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tusen tack @lionvalley_publishing & @laurentius_kronika för att jag har fått förtroende och möjlighet att få läsa den här boken och hela serien 🙏💕

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg