21 november 2023

Låt mig berätta allt

 













Titel: Låt mig berätta allt
Författare: Caroline Säfstrand

Utgiven år: 2023
Sidantal:
350
Förlag: Forum
Köpt bok!

📖
Första delen i en ny serie - Hemligheternas ö.

Ulrica bestämmer sig för att tillbringa två sommarveckor på den idylliska ön Ven, platsen som alltid rört upp så starka känslor hos hennes mor.

 

Med sig har hon ett gammalt vykort som hon vet kopplar ihop henne med en mörk historia på ön, nu vill hon förstå hur.
Mitt emot Ulricas stuga bor Bea, vars liv helt har stannat upp. När hon på radion hör en forskare prata om att alla människor bär på tretton hemligheter, fem så hemliga att vi aldrig berättar dem för någon, undrar hon över turisten på andra sidan vägen. Är hon verkligen här för naturens skull? För båda kvinnorna har livet nyligen skakats om, men en röst från det förflutna kanske kan leda dem in på nya vägar.

__________

Ny fantastisk serie i bästa feelgoodanda!

Caroline är en topfavorit i genren feelgood och jag har läst dom flesta av hennes böcker, några kvar att utforska 🤗
Har haft det stora nöjet att träffa henne 2 gånger, en gång i Småland på författarsamtal och en gång i Skåne på skrivkurs 💕

Det är säkra kort att läsa Carolines böcker. Jag blir aldrig besviken. Så den här hade jag höga förväntningar på och jag blev inte ett dugg besviken.

Karaktärerna är så fint och varmt gestaltade och känns så levande. Och miljöbeskrivningarna är otroligt målande och underbara. Boken är välskriven och lättläst och sidorna flyger fram och jag vill bara läsa mer och mer.

Det här är en finstämd och mycket vacker historia med ett djup och eftertanke. Caroline är otroligt duktig på att skriva om relationer och hemligheter och även den här boken var mycket fängslande.

Missa INTE den här pärlan 💕

 

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg