21 november 2023

Slutet var bara början – Johan Falk

 













Titel:
Slutet var bara början – Johan Falk
Författare: Anders Nilsson

Utgiven år: 2023
Sidantal:
349
Förlag: Bokfabriken
Recensionsexemplar

📖
En bil kör mot ett regnigt Göteborg och mannen bakom ratten är orolig. Greppet hårdnar och på den högra handen saknas två fingrar. Det har gått nio år sedan han offrade sitt liv för att rädda sin familj. Hans kropp hittades aldrig. Göteborg är hans stad, där har han levt och arbetat, men när han kör upp på den nybyggda Hisingsbron känner han inte igen sig. Han ser på sin stympade högerhand och minns smärtan från tortyren, minns avrättningen. Han borde egentligen inte vara här. Men han måste. Skuggor från det förflutna har vaknat till liv och en gåtfull ny fiende hotar att krossa honom och allt han tror på. Det har till sist blivit dags att ställa allt till rätta.
Johan Falk är tillbaka.


__________

Spännande & fartfyllt tempo


Johan Falk: Slutet var bara början är fortsättningen på berättelsen om en av vår tids mest älskade filmkaraktärer.

Jag bara älskar filmerna med Johan Falk och jag har sett om dom flera gånger! Boken är verkligen sååå bra och beroendeframkallande. När jag började läsa så kunde jag inte sluta.

Jag sögs in i berättelsen så intensivt att det kändes som jag var en del i storyn. Är ju en gammal göteborgare så man känner ju igen alla platserna 😁

Anders kan verkligen konsten att måla upp både karaktärer och miljöer helt fantastiskt bra. Historien är fartfylld, rapp, spännande och helt fantastisk.

Avslutas med en riktig cliffhanger så nu väntar jag med spänning på nästa bok och filmen är ett måste att se sen.

Det här är en riktig bladvändare! Missa inte!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tusen tack @bokfabriken & @andersnilssonfilmproduktion för att jag fick möjlighet att läsa den här fantastiska boken 🙏💕

__________


Inga kommentarer:

Elva smaker av kärlek

  Titel: Elva smaker av kärlek Författare: Frida Gråsjö Utgiven år: 2024 Sidantal: 206 Förlag: Modernista Recensionsexemplar 📖...

Populära inlägg