24 januari 2024

Än klingar toner falska Del 6

 













Titel:
Än klingar toner falska Del 6
Författare: Susanne Fellbrink

Utgiven år: 2023
Sidantal:
418
Förlag: Bokfabriken
Recensionsexemplar

📖
CILLA FALLANDER HAR GÅTT IGENOM EN TUFF PERIOD och behöver något nytt att fokusera på, och anmäler sig till en workshop i körsång med den omtalade danska kören United Voices, på den gamla militärön Storholmen utanför Sundsvall. När en av Cillas kurskamrater försvinner spårlöst anar Cilla ett samband med två andra kvinnors tidigare försvinnanden.Spåren leder Cilla hela vägen till den mytomspunna danska ön Anholt där körverksamheten har sitt säte. Hon märker snart att det är något märkligt som pågår kring kursgården, som omgärdas av öken. Det sägs att förr i tiden begravdes de skeppsbrutna där, både levande och döda. Plötsligt är hon indragen i en härva där hon fruktar att både hennes eget och andras liv står på spel. Än klingar toner falska är den sjätte delen i serien om artisten Cilla Fallander
__________

Spännande & nervkittlande bladvändare!

Jag säger bara WOW. Ännu en gång har Susanne skrivit en fantastisk bok och jag blir som vanligt inte besviken, tvärtom så är nog detta en av hennes bästa 😍

Det här mina vänner är en spännande och ganska ryslig historia och mer mörk och dramatisk än dom tidigare böckerna om Cilla Fallander!
Ett stort plus är att man får friska upp minnet från tidigare bokens händelser, om man nu glömt bort!

Jag uppslukas och är fast från början till slut och kan bara inte lägga ifrån mig boken för den är rysligt spännande, så var beredd på sträckläsning 😁
Miljöbeskrivningarna är otroligt målande och karaktärerna fint beskrivna, man både gillar och ogillar personerna.

Boken är mycket välskriven och har ett bra tempo och flyt hela vägen. Den är lättläst och för mig en riktig bladvändare!

Det här är en serie som jag varmt rekommenderar. Missa den INTE!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️+/5

Tusen tack @bokfabriken & @susannefellbrink för en spännande läsupplevelse 🤗💕

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg