14 oktober 2024

Power - Musiken, döden, livet

 












Titel: Power
Författare: Erik Grönwall
Utgiven år: 2024
Sidantal: 266
Förlag: Harper Collins
Recensionsexemplar
📖
Livshistorien som slår de flesta Hollywoodmanus!
Erik Grönwall växer upp i lilla Knivsta utanför Uppsala, tränar boxning och lär sig spela gitarr av sin pappa som är dansbandsmusiker, ställer upp i Idol, knockar juryn med sin fenomenala rockröst och en favoritlåt av ungdomsidolerna Skid Row, jobbar med karaoke, entreprenörskap och föreläsningar, sliter för att skapa en karriär i den stenhårda musikbranschen, lyckas hyfsat – och får cancer vid 34 års ålder.
__________
Stark, öppen & ärlig
I biografin Power får vi ta del av Eriks liv – från uppväxten till Idolmedverkan, insjuknandet och tillfrisknandet från leukemi och som frontfigur i heavy metal-bandet Skid Row och var han är idag.
Power är en inspirerande berättelse om att ta vara på det enda liv vi har.
Det här är en ärlig, öppen, fängslande och känslosam bok. Jag har delvis lyssnat på den då Erik själv läser in boken och den blev mer levande då man hör han berätta 😍
Jag hade förmånen att få se och höra Erik på Sweden Rock förra året då han sjöng i Skid Row, fantastisk upplevelse. Har varit min/mina idoler så länge jag kan minnas.
Erik är en fantastisk musiker och har en sångröst så man tappar hakan Boken är välskriven och mycket lättläst och intressant.
Jag fick en annan syn på till exempel tv-produktioner och då främst Idol som var startskottet för Erik. Att det inte alltid är som det ser ut som.
Så summa summarum så är den här boken en hoppfull, stark, känslofylld och inspirerande berättelse som jag varmt kan rekommendera!
Och glöm inte att följa Erik på Instagram!

Tusen tack @harpercollins_sverige & @erikgronwall för att jag fick möjlighet att läsa boken 🙏❤️
__________

Inga kommentarer:

Frälsarkransen

  Titel: Frälsarkransen – Del 4 Författare: Kristina Ohlsson Utgiven år: 2024 Sidantal: 500 Förlag: Forum Recensionsexemplar "Frälsar...

Populära inlägg