29 september 2021

Polcirkeln

 









Titel: Polcirkeln
Författare:
Liza Marklund

Format:
Inbunden (Ljud: Lo Kauppi)
Utgiven år:
2021
Förlag:
Piratförlaget
Omdöme:
3/5

Mina tankar:

Jaa, vet inte vad jag tyckte om den här comebacken. Jag hade nog för höga förväntningar som inte infriades. Berättelsen tog mig inte med stormsteg och den fångade mig tyvärr inte alls men den är i alla fall läsvärd. Och lite nostalgi från 80-talet fick jag och det var ganska positivt i alla fall. Jag tycker boken var välskriven. Jag både lyssnade och läste varvat för att se om det skulle hjälpa, men tyvärr. Men Lo Kauppi läste suveränt!

Handling:

Fem tonårsflickor i den lilla staden Stenträsk i Norrbotten träffas en gång i månaden för att diskutera litteratur. En av dem försvinner spårlöst sommaren 1980. Fyrtio år senare hittas hon, mördad. Julen 2020 återförenas de fyra kvinnorna i bokcirkeln, som de kallade för Polcirkeln, för första gången efter kamratens försvinnande. Det står snart klart att något i flickornas relationer utlöste det våldsamma brottet. Frågan är vad, och vad som drev dem då och vilka konsekvenser det fick. 
POLCIRKELN är den första delen i en praktfull ny trilogi som utspelar sig i staden Stenträsk i Norrbotten. 


Inga kommentarer:

Spelet - Off Campus 1

  Titel: Spelet – Off Campus 1 Författare: Elle Kennedy     Utgiven år: 2021 Sidantal: 405 Förlag: Bookmark 📖 Hannah Wells har änt...

Populära inlägg