31 oktober 2021

Swedish Buddha Season One

 













Titel:
Swedish Buddha Season One

Författare: Mikael Hedman @swedish_buddha
Utgiven år: 2021
Sidantal: 161
Förlag: Swedish Buddha

>><<
Boken:
Det här är berättelsen om den unge officeren som parallellt med krigande börjar leta efter nyckeln till livsharmoni. Han målsätter sig att ta reda på hur både verkligheten och han själv egentligen fungerar. Långt ut i kustbandet bygger han ett skjul och förbereder sig på att stanna där tills han kommit tillrätta med sig själv. En dag får han en biljett till USA som förändrar allt. Det blir början på en förunderlig resa som kommer att sträcka sig över tjugo år.
>><<
Mina tankar:
Det här är en bok som man ska läsa långsamt och ta in och reflektera över. Men författarens tempo genom boken och livet går absolut inte långsamt, tvärtom så kör han på i 210 knyck. I 10 kapitel får vi följa honom i hans resa genom livet som är mycket personlig, öppenhjärtlig och med en stor dos humor som fick mig att skratta många gånger åt diverse dråpligheter. Boken innehåller så mycket kärlek, hopp, frustration och förtvivlan. Sökandet efter meningen med livet och andlig upplysning, enlightenment.

Jag är mycket imponerad av nyfikenheten och ihärdigheten som författaren har och att han vågar kasta sig ut i det okända och söker svar. Man kan säga mycket om den här boken men jag får inte riktigt fram dom rätta orden. Men jag fick följa med på en otrolig resa och den gav mig många insikter som jag tar med mig på min fortsatta livsresa.

Jag tycker ju själv om Buddha, meditation och Indien och önskar att jag fick åka dit på en retreatresa, det hade varit såå spännande och givande. Rekommenderar verkligen den här boken!

Inga kommentarer:

Mörkrets cirklar - 3

  Titel: Mörkrets cirklar – Del 3 Författare: Lou Berg Utgiven år: 2024 Sidantal: 443 Förlag: Piratförlaget @piratforlaget Bokvinst...

Populära inlägg