02 januari 2022

Ghettolegender – Ghettokungen 3

 












Titel: Ghettolegender – Ghettokungen 3
Författare: Sammy Jeridi
Utgiven år: 2021
Förlag: Bokfabriken

📖 📖
Boken:
Leon, Stockholms ghettokung, sitter på Norrtäljeanstalten dömd för ekobrott. När Prästen, en grå eminens i förorten, kräver in en gammal skuld tvingas Leon rymma för att betala tillbaka den. För man säger inte nej till Prästen. Leon får ett sjukt uppdrag. Han ska hitta Rommels guld, som enligt ryktet ska vara gömt någonstans i Nordafrika. Till sin hjälp har han ärkefienden Jambolo Jobo. Men det finns ett problem - Jambolo har svurit att döda Leon när de hittat det legendariska naziguldet.

📖 📖
Mina tankar:
WOW! Jag säger bara WOW! Sammy du gör det igen! Jag har svårt att hitta dom rätta orden för att beskriva Ghettolegender! Hela serien är fantastisk bra, fartfylld, välkomponerad och såå spännande och den här boken är inget undantag, tvärtom så tycker jag att den är bättre och det är fart, driv och ett högt tempo i 180 hela vägen. Historien innehåller mycket våldsamheter, ondska och vidrigheter men det finns även värme och mycket humor. Den här boken skiljer sig lite från dom tidigare böckerna om Leon då handlingen för läsaren utanför Stockholm någonstans i Nordafrika. Miljöerna är så fantastiska att det känns som jag är där på platsen. Läsaren får även stifta bekantskap med några nya karaktärer och det ska bli roligt och intressant om dom kanske dyker upp i kommande böcker. Saknade några av dom gamla karaktärerna men hoppas att dom kommer tillbaka i kommande äventyr. Sammy är otroligt skicklig på att skriva spänningsromaner och har ett språk som är helt fantastiskt. Den här boken är en riktig bladvändare och nagelbitare och otroligt svår att lägga ifrån sig för det händer saker hela tiden och det gillar jag. Nu längtar jag efter nästa bok om Leon för jag saknar honom redan! Har du inte läst dom 2 tidigare böckerna så GÖR DET BARA och sen är du säkert lika fast som jag!

Omdöme: 5+/5

🌸 🌸

Inga kommentarer:

Släppa taget?

  Titel: Släppa taget? Författare: Marie Sammeli Utgiven år: 2024 Sidantal: 269 Förlag: Harper Collins Recensionsexemplar 📖 ...

Populära inlägg