02 januari 2022

Mörker - Novellsamling

 












Titel: Mörker
Författare: Yvette Klang
Utgiven år: 2021
Förlag: Noble Beast

📖 📖
Boken:
En novellsamling som innehåller berättelser som undersöker hur människors olika perspektiv och agerande kan få begrepp som ondska, sanning, godhet, verklighet, missförstånd och förstånd att befinna sig på en glidande skala. Olika berättelser om människans mörkare sidor.

📖 📖
Mina tankar:
18 mycket välskrivna dystopiska noveller som är hisnande spännande och med överraskande slut, extra knorr. Och det är en svärta som väcker suget efter mer och jag kan inte sluta läsa för jag vill veta hur det går även när jag nästan håller andan av obehag och förstår i mitt undermedvetna hur det ska sluta. Berättelserna berör verkligen och Mörker är den första boken jag läser av Yvette Klang som är en ny bekantskap för mig. Jag älskar psykologiska triller, sci-fi, famtidsdystopier så den här boken var verkligen en fantastisk och positiv överraskning. Så det här är en bok jag verkligen rekommenderar dig att läsa om du gillar genren!
🌸 🌸

Inga kommentarer:

Släppa taget?

  Titel: Släppa taget? Författare: Marie Sammeli Utgiven år: 2024 Sidantal: 269 Förlag: Harper Collins Recensionsexemplar 📖 ...

Populära inlägg