11 januari 2022

Som om ingenting hänt

 













Titel:
Som om ingenting hänt
Författare: Anette Nyberg

Utgiven år: 2021
Förlag: Lava

📖 📖
Boken:

Lisa och hennes familj har flyttat tillbaka till Glättringe efter några år i USA där Lasse, hennes man har arbetat samtidigt som hon roddat med familjen. I Glättringe ska hon i lugn och ro inreda det nya huset i lugn och ro och samtidigt ta hand om både Lasse och barnen. Dock blir det inte som Lisa tänkt, hon behöver hoppa in och arbeta i Mammans café och beslutar sig sedan att ta över det tillsammans med sin syster. Allt mer tid läggs för att caféet ska bli iordningställt och gå med vinst, samtidigt som Lasse lägger allt mer tid utanför hemmet vilket leder fram till en händelse som gör att Lisa måste omvärdera både familjelivet och framtidsplanerna

📖 📖
Mina tankar:

Det här är första boken i en bokserie och författarens debutbok. Handlingen kretsar kring Lisa och hennes utveckling och man får följa hennes relation till sin syster, sina anställda och även hur hon är som affärskvinna och renoveringen av sitt café. En riktig feelgood som är välskriven, beroendeframkallande (sträckläste) och berättelsen känns så äkta att jag kan känna doften av nybakat från caféet. Jag ser interiören, människorna och köket framför mig så det känns som jag är där själv. Det märks att Anette vet hur ett café fungerar, allt verkar så trovärdigt. Så mysig bok och jag är så glad att jag har bok 2 kvar att läsa framöver! Tack snälla @anette.nyb för att du var så snäll och skickade ett ex av denna första bok så jag kan läsa i ordning! En eloge till illustratören @emmagravesdesign för ett fantastiskt vackert bokomslag!

Omdöme: 4/5

🌸 🌸 


Inga kommentarer:

Fenixkronan

  Titel: Fenixkronan Författare: Kate Quinn & Janie Chang Utgiven år: 2024 Sidantal: 350 Förlag: Harper Collins Recensionsexemp...

Populära inlägg