08 januari 2023

Den sista adventskalendern

 












Titel: Den sista adventskalendern
Författare: Jenny Fagerlund

Utgiven år: 2022
Sidantal:
210
Förlag: Norstedts
Recensionsexemplar

📖
Mitt i en snöstorm anländer Petra och hennes elvaåriga systerdotter till Nyponvikens handelsträdgård. En plats de aldrig besökt men som Petras syster berättade om innan hon dog och som hon bad Petra åka till om hon någonsin fick bekymmer. Viveka som äger handelsträdgården tar emot dem med öppna armar och erbjuder Petra anställning. Sakta börjar Petra och Charlie vänja sig vid sin nya tillvaro och lär känna resten av byborna, men deras ankomst rör upp blandade känslor. En morgon ligger en adventskalender utanför dörren. Den visar sig innehålla en berättelse om byns konstnär Lilly där varje lucka avslöjar en ny detalj om Lilly. Snart inser Petra att invånarna i byn döljer något och att adventskalendern är nyckeln till svaret.
__________

Mysig, varm & julig!

Jag har läst alla böcker av Jenny och jag bara älskar hennes sätt att skriva och berätta så att karaktärerna får liv och blir intressanta och hon får mig fångad i alla storys direkt. Den här boken är sååå mysig och julig och miljöbeskrivningarna är otroligt målande och mysiga. Det här är en välskriven och lättläst bok som jag knappt kunde lägga ifrån mig, en riktig bladvändare. Sen så gillar jag verkligen upplägget att boken är som en adventskalender men jag kunde inte läsa bara ett kapitel om dagen utan det blev närapå sträckläsning istället. Hade lätt kunnat vara minst 75 sidor till tycker jag 🤗 En mycket underhållande, varm och mysig julfeelgood och jag skulle gärna läsa en uppföljare för att få läsa mer om dom fantastiska karaktärerna 🙏 Rekommenderar dig att läsa den här boken och dom andra som Jenny skrivit, en riktig feelgoodskatt 💕

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️+/5

Tack så mycket @jenny_fagerlund & @norstedts_forlag för att jag fick läsa den här underbara boken 🤗 Och tack för den fina adventskalendern (choklad) och signeringen 💕🙏

__________


Inga kommentarer:

Mörkrets cirklar - 3

  Titel: Mörkrets cirklar – Del 3 Författare: Lou Berg Utgiven år: 2024 Sidantal: 443 Förlag: Piratförlaget @piratforlaget Bokvinst...

Populära inlägg