13 juni 2022

Sommaren på Oaktree Manor - Familjen Winther (6)

 













Titel:
Sommaren på Oaktree Manor – Familjen Winther
Författare: Katrine Wessel

Utgiven år: 2022
Sidantal:
281
Förlag: Polaris
Omdöme: 4/5

📖
Rose Winther skall gifta sig med Dimpy Ashmore, och Cecilia Winther reser till England för att hjälpa sin dotter med förberedelserna. Cecilia är förväntansfull inför att träffa dottern, föräldrarna och sin syster för första gången på många år, men allra mest gläder hon sig åt att komma bort från salongen där hemma. Hon är trött på sitt liv och sitt äktenskap, men det kan hon inte berätta för någon.I England träffar Cecilia konstnären Rufus Pratt. Han är bohem, frigjord och charmerande och Cecilias värderingar och moral sätta på prov. Men är hon verkligen villig att ge upp sitt behagliga liv som societetsfru? Det blir en varm och intensiv sommar på Oaktree.

__________

Mysig, Varm, Kärleksfull & en riktig bladvändare!

Jag bara älskar den här historiska bokserien. De tidigare böckerna lyssnade jag ikapp på innan jag läste den här och jag förstår inte att jag inte läst den här fantastiska serien tidigare!
Sommaren på Oaktree Manor är den 6:e delen i serien om familjen Winther. Boken utspelar sig både i England och Norge. Karaktärerna är intressanta, men vissa av karaktärerna blir jag riktigt irriterad på
😁 Miljöerna är underbara och jag ser mig där ibland dessa tidsenliga människor. Fantastiskt språk och en lättläst bok där sidorna bara flyger fram. Kan sakna lite mer romantik som dom tidigare böckerna innehöll, men annars en fantastisk bok! Nu väntar jag på nästa del i serien, för visst kommer det fler 🙏

Tack @bokforlagetpolaris och @k_wesselaas_ristvedt för recensionsexemplar 💕

__________


Inga kommentarer:

Närmare himlen

  Titel: Närmare himlen Författare: Biljana Savic Lundell               Utgiven år: 2023 Sidantal: 312 Förlag: Lava Recensionsexemp...

Populära inlägg