11 augusti 2022

Sjöjungfrun

 












Titel:
Sjöjungfrun
Författare: Anki Edvardsson

Utgiven år: 2022
Ljudbok:
Maria Lyckow @storytelsverige
Förlag: Norstedt

📖
En hemlös kvinna hittas brutalt mördad i Umeälven. Poliserna Charlotte von Klint och Per Berg kopplas på fallet och en intensiv jakt på mördaren inleds. Allt förändras i ett slag när en ung man ställer sig på Rådhustorget med en bombväst. Hänger händelserna samman på något vis? Per och Charlotte inser att de måste agera snabbt för att få stopp på det accelererande våldet som drabbat staden. Samtidigt tampas Per med sjukdom i familjen och Charlotte ser sin nyfunna trygghet rämna när en gammal bekantskap dyker upp på polisstationen. Det är bäddat för konflikter, men trots sina olikheter och privata problem är de båda poliserna ett oslagbart team.
__________

Spännande & fartfylld bladvändare!

Det här är andra boken om poliserna Charlotte von Klint & Per Berg. Första boken ”Snöängeln” var fantastiskt bra och den här är såå suverän och snäppet bättre! Redan efter ett par kapitel så är jag totalt fast och uppslukad av boken. Jag kastas fram och tillbaka och trodde att jag skulle veta vem som var den skyldige, men jag hålls på halster till slutet innan min gissning visade sig vara helt fel  😁 mycket skickligt gjort! Karaktärerna och miljöbeskrivningarna är perfekta och det är ett fantastiskt driv och tempo. Sen innehåller boken aktuella samhällsproblem som berör. Boken slutar med en riktig cliffhanger. Uppläsaren Maria Lyckow är perfekt för den här boken. En riktig bladvändare som jag rekommenderar!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

__________

Inga kommentarer:

Spelet - Off Campus 1

  Titel: Spelet – Off Campus 1 Författare: Elle Kennedy     Utgiven år: 2021 Sidantal: 405 Förlag: Bookmark 📖 Hannah Wells har änt...

Populära inlägg