10 september 2022

Ett liv i färg

 













Titel:
Ett liv i färg
Författare: Birgitta Gunnarson

Utgiven år: 2022
Sidantal:
266
Förlag: Modernista

📖
»Vänner ända sedan mellanstadiet? Så fint!« Lillemor vet inte hur många gånger hon hört de orden. I början höll hon med, men med tiden har det skavt allt mer. Hur fint är det egentligen att hon känt sig stå i skuggan av Beatrice nästan hela sitt liv? Eller att hon funnits med i den lilla vänkretsen kring Bea i åratal, men utan att på riktigt lära känna någon av de andra kvinnorna? Nu när hon har passerat femtio har Lillemor till sist insett att hon vill hoppa av. Men hur ska hon kunna berätta det för Bea? Ett missat tåg hjälper henne på traven, och i stället för en spahelg med väninnorna tillbringar hon ett veckoslut på egen hand i Göteborg. En helg som fortsätter att påverka hennes liv långt efter att hon har åkt hem. Genom kvinnan som så oväntat blir en nära vän. Och de märkvärdiga grodorna. Lillemor börjar fundera allt mer över sin uppväxt. Att förstå och försonas med det förflutna blir en viktig del av hennes väg till ett nytt, friare liv. Och så gör hon sitt bästa för att glömma det korta mötet med den nya väninnans bror...
__________

Charmig, underhållande & tänkvärd!

Jag tyckte mycket om Birgittas förra bok ”Så länge hjärtat kan slå” och den här är inget undantag! Det är en underbar, charmig, rolig, välskriven, hjärtevärmande och lättläst bok med korta kapitel som gjorde att jag sträckläste boken! Birgitta kan verkligen konsten att på ett skickligt sätt beskriva kvinnor som är mitt i livet. Att man vågar se livet och relationer med nya ögon även i mogen ålder. Många saker som jag kände igen mig i och om hur vänskap ska se ut, både på gott och ont. Karaktärerna och miljöbeskrivningarna tycker jag mycket om. En berättelse om att våga vara ärlig mot sig själv och släppa taget om det gamla och gå vidare mot något nytt.

En mycket tänkvärd och fin bok som jag varmt kan rekommendera!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack @modernistared och @birgitta_gunnarson  för en fantastisk läsupplevelse 💕

__________


Inga kommentarer:

Chilis vita citroner

  Titel: Chilis vita citroner Författare: Lisa Hollander Utgiven år: 2023 Sidantal: 363 Förlag: Lava Recensionsexemplar 📖 Chili ...

Populära inlägg