29 november 2022

För ditt eget bästa

 













Titel:
För ditt eget bästa
Författare: Pia Johansson

Utgiven år: 2019
Sidantal:
391
Förlag: Ordberoende förlag
Recensionsexemplar från författaren

📖
"Allt jag gör är för ditt eget bästa", sa han. Till sist kändes det som om det var sant. I själva verket tog han ifrån mig allt. Den charmiga och uppvaktande mannen jag förälskade mig i, visade sig vara en psykopat. I flera år kastades jag mellan ömhet och våld, mellan dyrkan och sexuella kränkningar. Jag tappade bort mitt egenvärde, mina grundvärderingar och min verklighetsuppfattning. Det här är min berättelse om att brytas ner av den man älskar. Att nästan dö. Men också om att till sist lyckas slå sig fri. Och att börja vandra den svåra och slingriga vägen tillbaka till ett helt liv.
__________

Stark, gripande & välskriven

Det här är en mycket stark och gripande bok som var jobbig att läsa vissa stunder. Lättläst och med ett driv som gör att man sugs in i historien. En oerhört välskriven bok som jag knappt kunde lägga ifrån mig.

Starkt gjort av Pia att berätta sin historia på ett så öppet, utlämnande, gripande och ärligt sätt. Det här är en bok som alla borde läsa. Man tror och tycker så mycket många gånger och ställer sig frågan: Varför går du inte bara? Men efter att ha läst boken så förstår i alla fall jag mycket bättre om hur det är att leva med en psykopat, sexmissbrukare och narcissistisk person.  

Mycket starkt gjort av dig Pia att kämpa och att lämna och komma loss från honom. En mycket viktig bok!!

Tack fina Pia för att jag fick läsa din gripande och intressanta bok 🤗💕

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg