20 augusti 2023

I döden är vi lika

 












Titel: 
I döden är vi lika
Författare: Emma Olofsson

Utgiven år: 2023
Sidantal:
408
Förlag: Saga
Köpt exemplar

📖
Sonja Ljung befinner sig på en 24-timmars kryssning mellan Karlskrona och Gdynia tillsammans med Morten, Navid och resten av teamet från grova brott i Karlskrona. De har precis avrundat en trevlig middag när den goda stämningen avbryts abrupt av att Navid och Sonja upptäcker en brutal brottsscen i en av hytterna. En kvinna och ett barn har blivit mördade, och det dröjer inte länge förrän de förstår att det finns en mördare bland passagerarna. Utredningen sätts i gång direkt. Fartyget vänder tillbaka mot Karlskrona där en intensiv och svår jakt på gärningsmannen tar fart. Sonja är till en början övertygad om vem som ligger bakom det fruktansvärda mordet, men förstår snart att det rör sig om något helt annat, något mycket större. När fler personer faller offer för mördaren upptäcker Sonja att det finns kopplingar långt bak i tiden, och sakta men säkert leds Sonja in i en värld med mörka krafter ...
_________

"I döden är vi lika" är en deckare i högt tempo med oväntade vändningar. Boken är en fristående fortsättning i Emma Olofssons succéserie om polisen Sonja Ljung.

Det här är andra delen om Sonja Ljung vid grova brott i Karlskrona, första boken heter Sorgfågel sjunger och den tyckte jag mycket om och den här uppföljaren gjorde mig inte besviken!

Det är en fartfylld och rapp historia vi får vara med om. Karaktärerna/persongalleriet känns mycket trovärdiga och dom fångar mig, även om jag inte förstår hur Sonja hänger med i detta tempo när hon är höggravid 😁

Lagom långa kapitel gör att jag inte kan sluta läsa så för mig blev den här boken en riktig bladvändare! Jag trodde jag kunde gissa hur det skulle sluta, men icke.

Emma är verkligen fenomenal på att knyta ihop säcken i slutet och är otroligt duktig på att skriva spänning och drama! Jag bara ÄLSKAR Sonja så jag hoppas på fler böcker 🙏

Har du missat dessa böcker om Sonja Ljung så LÄS!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg