20 augusti 2023

📖 Serieboktips - Cilla Fallander

 












📖 Serieboktips 📖

Jag lÀser ju sÄÄ mÄnga fantastiska bokserier sÄ nu tÀnkte jag börja tipsa om mina absoluta favoriter. Kommer lite dÄ och dÄ framöver!
Först ut Àr bokserien om Cilla Fallander. Den hÀr bokserien har hittills kommit ut i 5 delar
đŸ€—
Jag gillar karaktÀren Cilla. Hon Àr i musikbranchen och dÀr kan verkligen allt hÀnda, bÄde pÄ gott och ont. Det bÀsta och finaste med Susannes böcker Àr att hon skildrar och berÀttar sakligt och mÄnga gÄnger gripande om verkliga livet.
💕

Författare:
Susanne Fellbrink
HuvudkaraktÀr: Cilla Fallander
Titlar:
⭐️ Än sjunger hon inga sĂ„nger (1) Printz
⭐️ Än klappar hjĂ€rtat (2) Printz
⭐️ Än klĂ€mtar klockan (3) Printz
⭐️ Än brinner lĂ„gan (4) Bokfabriken
⭐️ Än porlar mörka vatten (5) Bokfabriken

Nu ser jag fram emot bokslĂ€ppet 8/11 av nummer 6 i serien som heter ”Än klingar toner falska” 💕

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Recensioner av böckerna fanns tyvĂ€rr pĂ„ mitt gamla konto som blev hackat förra Ă„ret đŸ€”
📖 Men hĂ€r Ă€r en recension till den 5:e delen ”Än porlar mörka vatten” frĂ„n min blogg:

📖 Handling:

Cilla försöker bryta sig loss frĂ„n den cyniska underhĂ„llningsbranschen men blir ovĂ€ntat uppvaktad av Hannele, en ny spĂ€nnande vĂ€ninna. Cilla smittas av hennes energi och snart har de storslagna planer för framtiden. Samtidigt mĂ€rker Cilla att bekanta drar sig undan henne och hon förlorar flera uppdrag utan förklaring. Hon kĂ€nner sig iakttagen och har en obehaglig kĂ€nsla av att nĂ„got Ă€r fel. I samma veva fĂ„r Cillas vĂ€n Meja ett besked som stĂ€ller livet pĂ„ Ă€nda och hon blir fĂ„nge i sitt eget hem. Hon bestĂ€mmer sig för att hjĂ€lpa Cilla och hĂ€pnar över det hon fĂ„r veta. Cilla vill inte tro henne, inte förrĂ€n det Ă€r för sent och bĂ„de karriĂ€r, Ă€ktenskap och liv stĂ„r pĂ„ spel i en stor hĂ€rva av lögner och svek. Vem kan man egentligen lita pĂ„ och vad döljer sig bakom mĂ€nniskors fasader?

📖 Min recension:

SpÀnnande bladvÀndare!

Har Ă€ntligen fĂ„tt lĂ€st den 5:e delen om showartisten Cilla Fallander och jag mĂ„ste sĂ€ga att jag aldrig blir besviken pĂ„ Susanne’s böcker. Den hĂ€r Ă€r nog hennes absolut bĂ€sta i serien ⭐️

Riktigt spÀnnande och svÄr att lÀgga ifrÄn sig. Susanne Àr fenomenal pÄ att skriva och man fÄr Àven lÀsa om underhÄllningsbranchens fram och baksida.

Men just den hĂ€r boken var nĂ„got extra dĂ„ Susanne skildrar pĂ„ ett fantastiskt sĂ€tt hur den hemska sjukdomen ALS drabbar en kvinna mitt i livet. Mycket gripande som kĂ€ndes rakt i hjĂ€rtat đŸ’•
KaraktÀrerna Àr fint beskrivna och likasÄ miljöbeskrivningarna. LÀttsamt och fint sprÄk som flyter fram.

Nu ser jag fram emot att fortsĂ€tta fĂ„ lĂ€sa om Cilla Fallander och hennes liv framöver. Har du inte lĂ€st den hĂ€r serien sĂ„ rekommenderar jag den varmt đŸ’•

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️+/5

Tusen tack @susannefellbrink och @bokfabriken för fantastisk lĂ€supplevelse đŸ€—

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️


Inga kommentarer:

Segla pÄ ett moln

  Titel: Segla pĂ„ ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven Ă„r: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

PopulÀra inlÀgg