07 oktober 2023

En halv Kaj

 













Titel:
En halv Kaj
Författare: Mikael Jisander

Utgiven år: 2023
Sidantal:
234
Förlag: Modernista
Recensionsexemplar

📖
Kaj är bara en halv människa. Vissa dagar inte ens det. Han delar sin tid mellan jobbet som bilförsäljare och villan i Klippan som numera ekar tom. Men sina principer har han i behåll och Kaj inser vad han måste göra. En resa till paradisön Skiathos i Grekland blir ett sätt att hitta en väg framåt i livet. Trots sin motvilja mot flyg och båtar reser Kaj i väg, och stöter på allt från nitiska flygplatskontrollanter till odrägliga solstolspaxare som gör livet surt. Men inget får stoppa Kaj - han har ett uppdrag att fullfölja. Det har han lovat sin älskade dotter Elsa.

På samma resa finns även Jenny, en ambitiös yrkeskvinna som motvilligt är på semester med sin man och två små barn. Hon är mitt uppe i sitt livs viktigaste jobbprojekt och har egentligen inte tid att vara ledig. Till en början kan ingen ana att mötet mellan halvfiguren Kaj och fullblodskarriäristen Jenny ska leda till något gott, men semesterveckan kommer att förändra bådas liv i grunden.

__________

Fin & berörande bok med en dos humor!

Efter att jag blev helt knockad av Mikaels förra bok ”Benny älskar Baklava” så hade jag stora förväntningar på den här boken och jag kan bara säga WOW Mikael, du har gjort det igen och jag blev inte besviken 🤗

Det här är en välskriven och lättläst bok som jag inte kunde släppa längre stunder! Mikael kan det där om att beskriva känslor och att beröra med sina ord. Man blir varm i hjärtat 💕 Jag både skrattar och gråter.

Älskar karaktärerna och miljöbeskrivningarna är så målande att det känns som jag är på plats. Boken innehåller viktiga ämnen som relationer, livsdrömmar och sorg. Jag tar till mig och reflekterar.

Missa nu inte den här pärlan till bok 💕 och har du inte läst Mikaels första bok om Benny så måste du göra det 😁 Nu ser jag fram emot fler böcker!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tusen tack @mikaeljisander & @modernistared för att jag fick läsa ännu en fantastisk bok 🙏💕

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg