17 februari 2024

Det sista andetaget

 













Titel: Det sista andetaget
Författare: Emma Olofsson

Utgiven år: 2024
Sidantal:
323
Förlag: Lind & Co

📖
En sjuttonåring kör rakt in i en kemtvätt i Karlshamn och rammar en mamma med barnvagn. Strax därefter görs en makaber upptäckt i en villa. En familj hittas död vid middagsbordet. Men kvinnan är inte mamman i familjen. Hennes sanna identitet sänder en kall kåre genom polisstyrkan, för nu förstår Matias Hernández och hans kollegor att de har att göra med en mördare som inte drar sig för något. Och kopplingen mellan de olika brotten leder dem in i ett mörker de tidigare inte varit med om.
__________

Spännande, Skrämmande & Gripande bladvändare

Jag säger bara WOW, vilken bok du skrivit Emma 💕

Verkligen skickligt skriven och du har en förmåga att hålla mina nerver på sträckbänken. Blir både skrämd, gripen och skärrad av berättelsen och tårarna har sprutat många gånger.

Du är så fenomenalt duktig på att balansera upp det mörka och ljusa. Boken är lättläst och har ett flyt som gör att jag inte kan lägga den ifrån mig längre stunder, en riktig bladvändare!

Karaktärerna känns levande och äkta och det känns som dom är mina bästa vänner. Språket är fint och känslosamt och miljöbeskrivningarna är otroligt målande!

Att du tar upp psykisk ohälsa är en viktig del, men också att det mörka kan ändras till det ljusa och att det finns så mycket kärlek och hopp gör berättelsen så trovärdig 🙏 Fantastiskt bra Emma 💕

Genom alla böckerna i den här serien så har man fått följa Sebastian och hans mående och nu hoppas jag att han får känna lättnad, värme, medmänsklighet och kärlek!

Det sista andetaget är den fjärde delen i Karlshamnsserien, som inleddes med Vita rosor. Har du inte läst den här serien än så har du gått miste om en fantastisk bokserie. Den är en av mina absoluta favoriter!

Hoppas detta inte var sista boken om Sonja 🙏💕

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️+/5

Tack @_emmaolofsson_forfattare_ för ännu en fantastisk bladvändare 🤗

__________


Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg