17 februari 2024

Alla mord jag begått

 













Titel: Alla mord jag begått
Författare: Johanna Sernelin

Utgiven år: 2024
Sidantal:
374
Förlag: Lind & Co
Recensionsexemplar

📖
Människor har en tendens att dö omkring dig , säger en av poliserna. Men allt Andreas gör är att älska för mycket. Han ska ju inte alls skilja sig. Ändå ligger de där på köksbordet, skilsmässopappren som hans fru Elin redan undertecknat. För att få henne att återvända måste han ta till alltmer drastiska metoder. Till slut ska Elin inte ha något annat val.

Alla mord jag begått är första delen i en trilogi, en klaustrofobisk relationsthriller om människan bakom morden. En huvudperson att INTE heja på.


__________

Stegrande spänning och rysligt nervkittlande!

Ja det här är en otrolig bok där huvudkaraktären Andreas under all yta är en trasig person med många tankar. Tycker han är en obehaglig och manipulativ karaktär 😁
Handlingen utspelar sig i kvarter som jag känner igen mig i och jag tycker mycket om att boken handlar om vanliga människor, människor som kan vara vem som helst av oss.

Boken är välskriven, lättläst och har ett fantastiskt språk som flyter fram som vågorna på vattnet! Du är fenomenal Johanna att få till orden och en massa känslor, smärta, och humor!

Boken har ett lite lugnare tempo i början men sen sätter det fart igen och slutet gör ju att man bara längtar till fortsättningen! En klaustrofobisk thriller som kryper under skinnet!

Det här är en riktig bladvändare och nyfikenheten över hur det ska sluta gör att jag sträckläser boken i kombination att lyssna och den är slut på en dag 😁 Viktor Åkerblom gör en fantastisk inläsning.

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tusen tack @johannasernelin för att jag fick möjlighet att läsa den här otroligt spännande boken 🤗💕

__________


Inga kommentarer:

Elva smaker av kärlek

  Titel: Elva smaker av kärlek Författare: Frida Gråsjö Utgiven år: 2024 Sidantal: 206 Förlag: Modernista Recensionsexemplar 📖...

Populära inlägg