11 juni 2024

Markus bok

 













Titel: Markus bok
Författare: Birgitta Kallenberg Nilsson
Utgiven år: 2024
Sidantal: 228
Förlag: Lava
Recensionsexemplar
📖
Upptäck Markus bok, en gripande resa genom en mors berättelse om kärlek, förlust och hopp. I denna fängslande skildring av en ung mans kamp mot mental ohälsa delar Markus mor sina mest intima minnen och smärtsamma ögonblick. Trots den tunga undertonen av tragedi vävs berättelsen samman med ljusa ögonblick, som avslöjar Markus goda sidor och vackra minnen.
Med anteckningar från Markus själv och insiktsfulla bidrag från hans pappa blir boken en kraftfull reflektion över familj, kärlek och den komplexa verkligheten av mental ohälsa. En djupt gripande och viktig bok som berör hjärtat och öppnar dörren till en djupare förståelse.
__________
Stark, gripande & viktig!
Det är otroligt svårt att recensera och bedöma en så här stark, gripande och utlämnande biografi så jag fattar mig väldigt kort.
Boken är såå fint och kärleksfullt skriven även fast den är mycket sorglig och känslosam att läsa. Fick lägga den ifrån mig flera gånger och reflektera.
Men oavsett det tragiska och ledsamma som hänt (grät floder i olika avsnitt) så är det en fin ”hyllning” från en mor till en älskad son ❤️
Tack för att du så öppenhjärtligt delar med dig av sorgen och även kärleken till din son. Jag har själv en son med psykisk ohälsa så jag förstår mycket av det du skriver 🙏
En oerhört fin bok mitt i allt det sorgliga och det är viktigt att inte glömma bort allt det fina och vackra i alla minnen man bär med sig.
Markus egna anteckningar och ord är vackra och vilken fin människa han var ❤️
Tack Birgitta för att du har delat med dig av en svår förlust. All kärlek till dig och Markus. Mycket fint skriven bok ❤️
Tack till @lavaforlag för att jag fick möjlighet att läsa boken
__________

Inga kommentarer:

Revor av ljus

  Titel: Revor av ljus Författare: Jenny Elfving Utgiven år: 2024 Sidantal: 360 Förlag: Historiska media 📖 Den ensligt beläg...

Populära inlägg