29 juli 2024

Den vidunderliga ordningen

 












Titel: Den vidunderliga ordningen
Författare: Andrev Walden
Utgiven år: 2024
Sidantal: 334
Förlag: Polaris
Recensionsexemplar
📖
Andrev Walden tilldelades Augustpriset 2023 för sin romandebut Jävla karlar men hans säregna språk är äldre än så. Som krönikör och essäist har han nominerats till Stora Journalistpriset för sin stilistik och sina oväntade perspektiv på det mänskliga tillståndet.
Här samlar han sina bästa texter från Dagens Nyheter åren 2019-2023 i en volym som rymmer allt från den dova klangen av en tiokrona i dammsugaren till den förbjudna drömmen om att hitta ett lik. Och en ovanligt arg gubbe.
__________
Fenomenal bladvändare!
WOW!
Jag bara älskar författarens sätt att skriva och efter jag läst ”Jävla karlar” så blev jag glad över att få läsa den här boken.
Det här är en fantastisk liten diamant till bok. Så många klokskaper och funderingar i litet behändigt format.
Boken är välskriven och mycket lättläst så sidorna bara svischar fram och vips så är den slut. En riktig bladvändare!
Jag får mycket igenkänning i dom vardagliga skeenden och får mig till många aha-upplevelser. Fenomenalt skrivet! Kan även erkänna att jag fick mig många härliga skratt av några texter så det är en kul läsning också 😀

Det här är en bok som jag verkligen rekommenderar alla att läsa så missa inte den!
Omdöme: ⭐⭐⭐⭐⭐/5
Tusen tack @bokforlagetpolaris & @andrevwalden för en fantastisk läsupplevelse
__________

Inga kommentarer:

Skuggnamn

  Titel: Skuggnamn Författare: Chris Smedbakken Utgiven år:   2024 Sidantal: 294 Förlag: Vulkan Recensionsexemplar 📖   En...

Populära inlägg