08 september 2024

När jag tänker på henne

 












Titel: När jag tänker på henne
Författare: Malin Wollin @malinwollin
Utgiven år: 2021
Sidantal: 242
Förlag: Pirat @piratforlaget
@finastebokklubb
📖

Det sista som överger mig är lojaliteten. Den sista som överger Linda är jag.
Sara och Linda är systrar, nära varandra men ändå så långt ifrån. Sara står i skuggan av Linda, som är rebellisk, till synes fylld av hat och närmast omöjlig för föräldrarna att hantera. Trots att bråken genomsyrar Saras liv så älskar hon sin storasyster. Sedan det värsta har hänt lever Sara ensam med två döttrar, och Sam. Lugnet har lagt sig. Men en dag sitter en man på altanen och väntar.
__________
Berörande & Stark
"När jag tänker på henne" är en berättelse om såriga relationer, viljan att ge upp, om att hitta sin plats i familjen och att kunna förlåta sig själv och andra.
På drygt 200 sidor med ett återhållsamt språk får vi i tillbakablickar som blandas med nutid. Boken är lättläst och välskriven.
En berättelse om en familj som minskar, kvinnorna som går bort och hålen de lämnar kvar i det som kallas familj.
Det här är vackert , ärligt och sorgligt på samma gång. Med korta kapitel får författaren fram alla känslor om moderskap, systerskap och ensamhet. Det är mörkt och mycket vackert.
Mycket läsvärd!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️/5

__________

Inga kommentarer:

Bättre än på film

  Titel: Bättre än på film Författare: Lynn Painter Utgiven år: 2024 Sidantal: 286 Förlag: Modernista Recensionsexemplar Liz Buxbaum är en...

Populära inlägg