22 september 2021

Den enda rätta

 













Titel: Den enda rätta
Författare: Milly Johnson
Format: Inbunden
Kategori: Roman
Utgiven år: 2021
Förlag: Bokförlaget Polaris 
Betyg: 4/5

Boken innehåller det mesta som en bra feelgood ska göra enligt mig.
Kärlek, vänskap, humor, skratt, sorg, relationer och hemligheter.
Först så blev jag lite ”skraj” då det är en ganska tjock bok på 470 sidor. Men jag glömde snabbt bort sidantalet och tjockleken
när jag börjat läsa och kom snabbt in i handlingen och sen flöt det på och jag var fast.
Lättläst bok, intressanta karaktärer som jag blev kär i och ämnen som berörde mig.
En bok i min smak och jag ser fram emot fler böcker av Milly Johnson.
Rekommenderas varmt! Tack 
@bokforlagetpolaris för recensionsexemplaret

Handling:

Laurie och Pete borde aldrig ha träffats. Men ödet för dem samman av en anledning.
Pete är brandman och Laurie arbetar på ett advokatkontor. De träffas i en stödgrupp för de som mist en närstående.
Ett halvår tidigare, under samma kväll, har de båda förlorat sin älskade.
Efter en tid märker de hur lika deras öden är. Men samtidigt som Laurie kämpar med att hitta lyckan i livet igen uppdagas en sanning för Pete som förändrar allt.
Hemligheter som kanske skulle ha förblivit hemligheter kommer i dagen.

Inga kommentarer:

Nomaden

  Titel: Nomaden Författare: Pascal Engman & Johannes Selåker Utgiven år: 2024 Sidantal: 350 Förlag: Forum Recensionsexemplar ...

Populära inlägg