21 september 2021

Agenturen: Ett livsavgörande beslut

 













Titel:
Agenturen: Ett livsavgörande beslut (Agenturen: 1)
Författare: Christina Larsson

Format: Ljudbok (Jonas Malmsjö)
Kategori: Spänningsroman
Utgiven år: 2021
Förlag: Romanus & Selling

Betyg: 5/5

Wow! Det här är en riktig bladvändare och nagelbitare. Historien har ett otroligt driv framåt och det är såå spännande från början till slut så jag kunde inte pausa, sträcklyssnade hela dagen och höll på glömma äta, haha. Storyn är riktigt bra och jag gillar karaktärerna. Sen kände jag igen många av platserna då jag bott i Göteborg. Ser fram emot fortsättningen. Rekommenderas verkligen.!

Handling:

Louise och Max Olsen har tvingats fatta ett avgörande beslut. Ge upp eller kämpa för sina liv. Valet är enkelt. Men för att lyckas med vad de föresatt sig behöver de pengar. Mycket pengar.

Den organiserade brottsligheten breder ut sig i Göteborg. Olika falanger strider om herraväldet och Louise Olsen, utredare vid sektionen för grova brott, hamnar mitt i stormens öga som nyckelvittne i en kommande rättegång. Vem kan hon lita på? Samtidigt är det något som är rejält fel med senaste fallet som hennes man, säkerhetsexperten Max, har åtagit sig.

De inser att de bara har ett val. De som tror att de har oskadliggjort Louise och Max vet inte hur fel de har. Nu är det krig. De två mot resten av världen.

Inga kommentarer:

Nomaden

  Titel: Nomaden Författare: Pascal Engman & Johannes Selåker Utgiven år: 2024 Sidantal: 350 Förlag: Forum Recensionsexemplar ...

Populära inlägg