29 maj 2022

Sanatoriet

 













Titel:
Sanatoriet

Författare: Sarah Pearse
Utgiven år: 2022
Förlag: Bokfabriken @bokfabriken

📖
På ett imponerade, isolerat hotell, högt uppe i de schweiziska alperna, befinner sig polisen Elin Warner, högst motvilligt. Hon har tagit ledigt från jobbet som polis, och när hon får en inbjudan att fira sin bror Isaacs förlovning har hon inget annat val än att acceptera. Trots att hotellet är vackert med storslagna omgivningar gör stället Elin nervös. När Isaacs fästmö Laure plötsligt försvinner, växer Elins oro. Stormen gör att ingen kommer vare sig in eller ut, och ju längre Laure saknas, desto mer växer paniken hos de andra gästerna. Det ingen insett är att ytterligare en kvinna har försvunnit. Och hon är den enda som kunde ha varnat dem för hur stor fara de befinner sig i . . .

📖
Ännu en fantastiskt spännande bok!

Det här är en kuslig och spännande roman som fick mig på helspänn och jag var fast ganska snabbt in i handlingen, en riktig bladvändare. Det är ett otroligt driv i handlingen som ger mig som läsare kalla kårar och det gör att jag bara måste fortsätta läsa för det är sååå spännande och det är korta kapitel och då säger man till sig själv, bara ett kapitel till och vips så har man nästan läst halva boken 😁. 

Välskriven, oförutsägbar, lättläst, händelserik, intressant och fantastiskt väl beskrivna miljöer och karaktärer. En uppbyggande stämning och snabba vändningar som gör det olidligt spännande. Och slutet som hintar om att det kommer mera och det hoppas jag verkligen!

Jag visste inte att den här boken är första delen i en kommande serie men jag förstod det mot slutet. Det här skulle bli en otroligt bra filmatisering!
Varning för sträckläsning!!

📖📖

Inga kommentarer:

Fenixkronan

  Titel: Fenixkronan Författare: Kate Quinn & Janie Chang Utgiven år: 2024 Sidantal: 350 Förlag: Harper Collins Recensionsexemp...

Populära inlägg