08 januari 2023

Julhälsningar från ett slott i Normandie

 












Titel:
Julhälsningar från ett slott i Normandie
Författare: Jo Thomas

Utgiven år: 2022
Sidantal:
356
Förlag: Polaris
Recensionsexemplar

📖
När Fliss farfar dör ärver hon och hennes systrar hans franska slott. De beger sig omedelbart till Normandie för att få uppleva sitt arv, och gör djärva planer över välsmakande crêpes och cider från trakten. De blir dock snart varse att slottet är i hopplöst behov av renovering, och att en stor arvsskatt väntar Goda råd är dyra när de förstår att de är fast med ett hus de inte får sälja, men inte heller har resurser att ta hand om. Fliss bestämmer sig till slut för att själv fixa till de eleganta gamla rummen och öppna ett bed & breakfast. Jacques, stadens stilige borgmästare, är inledningsvis emot hennes planer. Men när det blir tydligt att det enda sättet att rädda det vackra slottet är genom samarbete, så upptäcker Jacques och Fliss att de har mer gemensamt än de först trott.
__________

Mysig & varm bladvändare

Jag tycker mycket om Jo Thomas mysiga feelgoodböcker och den här är inget undantag även om första halvan av boken inte kändes direkt så julig som jag hade hoppats på. MEN jag tycker den är mycket välskriven, lättläst och har ett härligt persongalleri och miljön är fantastisk, tänk dig ett vackert Franskt slott i snötäckt vinterskrud. Boken innehåller även läckra recept som jag absolut kommer testa och jag kan riktigt känna alla dofter och smaker när jag läser boken 💕 Jo Thomas skriver om värme, kärlek, familjehemligheter och vänskap och har du inte läst dom andra: Hälsningar från-böckerna så gör det, dom är helt fristående från varandra!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tusen tack @bokforlagetpolaris för fantastisk läsupplevelse 💕🙏

__________


Inga kommentarer:

Mörkrets cirklar - 3

  Titel: Mörkrets cirklar – Del 3 Författare: Lou Berg Utgiven år: 2024 Sidantal: 443 Förlag: Piratförlaget @piratforlaget Bokvinst...

Populära inlägg