19 april 2023

Gå vilse & hitta hem i bonusfamiljen

 













Titel:
Gå vilse & hitta hem i bonusfamiljen
Författare: Stina Pettersson

Utgiven år: 2023
Sidantal:
86
Förlag: Parus förlag
Recensionsexemplar

📖
Har du liksom jag blivit överrumplad av alla känslorna i en bonusfamilj? Har du irrat bort dig och visat sidor som du inte är stolt över?
Det här är boken som jag önskar att jag hade haft när det var som svårast att leva i bonusfamiljen. Den handlar om livet när det är utmanande, men också om förändringar och nya perspektiv. Boken är för dig som upplever svartsjuka, ensamhet eller utanförskap. Till dig som känner dig som en gäst i ditt eget hem och som inte lyckas få din partner att förstå allt det där som du tänker och känner. Kanske har du fått höra från omgivningen att "du visste vad du gav dig in på", men hur skulle du kunna veta? Som läsare får du ta del av 
Stina Petterssons personliga berättelse, men också hennes professionella tankar utifrån sitt jobb som samtalsterapeut. Tillsammans med sin man driver Stina Familjeträdet där de coachar, handleder och utbildar i frågor som rör bonusfamiljen.
__________

En informativ och välskriven bok om bonusfamiljen’s fram och baksidor.

Jag kände igen mig i mycket då jag själv levt med bonusbarn och sambos som haft mina barn som bonusbarn.
Detta är inte lätt alla gånger, så mycket som kan bli fel, missuppfattningar, svartsjuka, konflikter och jag önskar att jag hade haft lite mer kunskap i detta när jag levde mitt i det
💕

Författaren är stark som vågar öppna upp och skriva om sina känslor och boken är mycket läsvärd även om man inte är eller har varit i en bonusfamilj. Den är välskriven och lättläst med ett vackert språk och framför allt så får man många aha-upplevelser och min tanke är att ingen ska behöva tvingas på att leva i en bonusfamilj utan man ska nog ta små steg i taget och att barnen alltid kommer i första hand.

Tack @familjetradet och @parusforlag för att jag fick möjlighet att läsa 🤗

__________


Inga kommentarer:

Elva smaker av kärlek

  Titel: Elva smaker av kärlek Författare: Frida Gråsjö Utgiven år: 2024 Sidantal: 206 Förlag: Modernista Recensionsexemplar 📖...

Populära inlägg