19 april 2023

Han som inte ville älska

 













Titel:
Han som inte ville älska
Författare: Fredrik Ternström

Utgiven år: 2022
Sidantal:
203
Förlag: Lava
Recensionsexemplar

📖
Marcus är ett riktigt svin. Ett narcissistiskt svin. När han en fredag efter jobbet kommer hem och finner sin fru i säng med en annan man, ställs allt på ända. Händelsen blir början på en resa. En fysisk, psykologisk och filosofisk resa med okänd destination. Och med en högst oväntad reskamrat. Han som inte ville älska är en märklig berättelse som väver samman fiktion med faktaspäckade utläggningar och filosofiska betraktelser. Det är också ett vittnesmål om hur en sprucken självbild kan få ödesdigra konsekvenser.
__________

Humoristisk & udda bladvändare!

Den här boken är något utöver det vanliga och först undrade jag vad den handlade om för den var lite rörig (säkert min hjärna som inte hängde med)  😁
Efter ett tag så släppte det och jag var helt fast i den här märkliga storyn och kunde knappt lägga ifrån mig boken.

Det här är en lättläst, välskriven och helt osannolik berättelse (kanske finns likheter med någon, vad vet jag) och jag skrattade, grät och bara gapade genom hela boken så tur man satt själv när man läste 😁
Det är ett riktigt driv framåt som gör att författaren håller mig kvar i sitt grepp och man blir nyfiken på vad som ska hända och hur det ska sluta.

Karaktärerna är bra beskrivna och så olika varandra men det är så klart det som gör storyn så roande. Slutet är något som jag absolut inte förväntade mig. Men så ska ju en bra bok sluta, eller??

Har du inte läst den här så LÄS!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️+/5

Tusen tack @fredrik.ternstrm  för att jag fick möjlighet att läsa din fantastiska bok 🤗
Tack även till
@lavaforlag  

__________

Inga kommentarer:

Elva smaker av kärlek

  Titel: Elva smaker av kärlek Författare: Frida Gråsjö Utgiven år: 2024 Sidantal: 206 Förlag: Modernista Recensionsexemplar 📖...

Populära inlägg