22 februari 2024

Djävulsdansen

 













Titel: Djävulsdansen
Författare: Kiran Millwood Hargrave

Utgiven år: 2023
Sidantal:
313
Förlag: Bokfabriken
Recensionsexemplar

📖

En het sommardag i Strasbourg 1518 börjar en ensam kvinna dansa på torget. Och hon slutar inte, hon dansar i dagar. Fler och fler kvinnor ansluter och snart är de flera hundra. Myndigheterna kallar in musiker för att spela Djävulen ur kvinnorna. En bit utanför staden bor Lisbet med sin man och svärmor där de är verksamma som biodlare. I kölvattnet efter danspesten på stadens gator återvänder Lisbets svägerska Nethe från bergen där han avtjänat ett straff för ett brott som ingen vågar nämna. Lisbet är fast besluten att avslöja Nethes hemlighet. Medan staden rämnar under tusen stampande fötter trasslar hon in sig i ett nät av svek och hemlig passion men det är en dans med farliga steg.
__________

Fängslande & Gripande bladvändare!

Jag är mycket fascinerad över författarens sätt att skriva, så välskrivet och vackert språk som trollband mig och jag kunde knappt lägga den ifrån mig.
Boken är baserad på verkliga händelser som gör den extra intressant och fängslande!

Det här är en bok med gripande kvinnoöden. Det var verkligen brutalt att vara kvinna på den här tiden!

Boken innehåller passion, vänskap, sorg och längtan, maktlöshet, familjehemligheter, satthet och förbjuden kärlek,

Har du inte läst den så rekommenderar jag den varmt om du tycker om historiska romaner 💕

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack @bokfabriken för att jag fick läsa den här fängslande boken 💕

__________


Inga kommentarer:

Elva smaker av kärlek

  Titel: Elva smaker av kärlek Författare: Frida Gråsjö Utgiven år: 2024 Sidantal: 206 Förlag: Modernista Recensionsexemplar 📖...

Populära inlägg