19 februari 2024

Tills jag hittar dig

 













Titel:
Tills jag hittar dig
Författare: Harlan Coben

Utgiven år: 2024
Sidantal:
361
Förlag: Bookmark
Recensionsexemplar

📖
För fem år sedan levde David och Cheryl Burroughs ett enkelt liv i sitt drömhus tillsammans med sin treåriga son Matthew. Aldrig kunde de föreställa sig den fruktansvärda tragedi som snart skulle ske. Men nu har Cheryl gift om sig och David avtjänar ett livstidsstraff för att ha mördat sin son. David hävdar sin oskuld men efter de hårda åren i fängelse har han förlorat hoppet om upprättelse - och tilltron till sig själv. Kan han verkligen vara säker på vad som hände den där natten?


Men när David får ett oväntat besök av Cheryls syster Rachel vänds hans värld upp och ned. Med sig har Rachel ett foto som en av hennes vänner har tagit inne på en nöjespark. I bakgrunden, mitt framför bergochdalbanor och karuseller, står en pojke. Det tar inte många sekunder för David att inse det omöjliga - pojken på bilden är Matthew.
__________

Olidligt spännande bladvändare!

Att läsa en bok av Harlan Coben är magi. Jag blir aldrig besviken. Han är en mästare på att bygga upp spänningen och få mig i sitt grepp från första sidan!

Den här boken är olidligt spännande och jag satt med andan i halsen flera gånger. Vilken mardröm att bli av med sitt barn.

Coben är en mästare på att väva samman intriger, mörk humor och oförutsägbara vändningar och historier man sent ska glömma.

Boken är mycket välskriven och lättläst och det är ett bra tempo i handlingen. Karaktärerna är fint gestaltade och miljöbeskrivningarna är målande.

Det är en tankeväckande, gripande och adrenalinstinn thriller och jag skulle gärna se den här som film. Harlan Coben´s många böcker har ju blivit film och jag har sett dom, kan ses på bland annat Netflix.

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack för recex  @bookmark_forlag & en fantastisk läsupplevelse 🙏💕

__________


Inga kommentarer:

Elva smaker av kärlek

  Titel: Elva smaker av kärlek Författare: Frida Gråsjö Utgiven år: 2024 Sidantal: 206 Förlag: Modernista Recensionsexemplar 📖...

Populära inlägg