15 maj 2024

Livet går vidare

 













Titel: Livet går vidare
Författare: Maria Wensund

Utgiven år: 2024
Sidantal:
372
Förlag: Polaris
Recensionsexemplar

📖
Nästan ett år har passerat sedan vi lämnade Hemsjö och på pensionatet går livet sin gilla gång. Tills pensionatsägaren Oskar en dag försvinner. Amanda och Vera söker efter honom medljus och lykta när en ny gäst dyker upp på pensionatet. En gäst som tycks bära på en hemlighet. Samtidigt som sökandet efter Oskar pågår, kämpar Amanda med sina skuldkänslor gentemot sin dotter Klara. Hur ska hon berätta för henne vem hennes far är? Och vad håller på att hända med Vera? Hon känner inte alls igen henne.

Livet går vidare är fortsättningen på debutsuccén Tillbaka till Hemsjö, som ska filmatiseras av Colin Nutley och Helena Bergström Nutley

__________

Underbar uppföljare!

Som jag längtat på att få läsa den här boken. Jag älskade ”Tillbaka till Hemsjö” och jag älskade även den här boken otroligt mycket 😍

Det här är en varm, gripande och fin historia med hemligheter och drama och där man åter igen får komma till fantastiska Hemsjö och det underbara pensionatet.

Persongalleriet är så fint gestaltat och det känns som dom är mina vänner. Och miljöbeskrivningarna är så målande att jag kan se allt framför mig.

Boken är välskriven och lättläst och riktigt svår att lägga ifrån sig långa stunder. Avslutas med lite lösa trådar som jag hoppas få svar på i tredje boken.

En bok som jag varmt rekommenderar och missa inte att läsa den första först om du inte har gjort det. Nu längtar jag efter filmen som ska komma 😍

Omdöme: ⭐⭐⭐⭐⭐/5

Tusen tack @bokforlagetpolaris & @maria.wensund för en fin läsupplevelse 💓🙏

__________


Inga kommentarer:

Se inte bort

  Titel: Se inte bort Författare: Emma Olofsson Utgiven år: 2024 Sidantal: 364 Förlag: Saga Recensionsexemplar 📖 Sonja Ljung...

Populära inlägg