04 februari 2023

Du vet ingenting om mig


 











Titel: Du vet ingenting om mig
Författare: Kikki Danielsson & Sören ”Sulo” Karlsson

Utgiven år: 2022
Sidantal:
250
Förlag: Bazar
Recensionsexemplar

📖
Kikki Danielsson tar med läsaren på en resa genom ett liv där lycka och framgång alltid balanserat på kanten av den stora avgrunden. Vi får följa vardagens funderingar och bekymmer i radhuset uppe i Bollnäs när Kikki tittar tillbaka på sin över femtio år långa karriär. På ett naket och öppenhjärtigt sätt låter hon sitt okända liv, skuggorna och det trasiga få komma fram i ljuset så helheten äntligen blir synlig. En bok om livet och den ändlösa strävan efter att våga och kunna älska sig själv. Sulo Karlsson tecknar ett porträtt av en av våra mest älskade artister genom att med försiktighet avtäcka människan bakom den stora stjärnan.
__________

Naken & öppenhjärtlig

Det här är en underhållande, ärlig och öppenhjärtlig bok av Kikki Danielsson. Jag har följt henne och hennes framgångar och liv många år och i den här boken får man veta många saker som man inte visste, eller trodde att man visste.

Precis som titeln säger så vet jag inte så mycket om henne som jag trodde, mer än det som pressen skrivit och efter att ha läst boken så ska man inte tro på allt som kvällspressen skriver om någon person. Hon skriver på ett äkta och ärligt sätt och språket är enkelt och lättläst. Hon har verkligen inte haft det så lätt i livet.

Mycket intressant bok där man får veta lite om hennes uppväxt och framgångar. Kikki har en härlig humor och bjuder verkligen på sig själv. Då det är en biografi så har jag valt att inte poängsätta boken.

Är du intresserad och nyfiken på Kikki och hennes liv eller bara uppskattar ett genuint porträtt av en kvinna som många gånger fått betala ett högt pris för sina val i livet så rekommenderar jag dig att läsa boken! Finns nu även som ljudbok!

Tack @bazarforlag & @therealkikkidanielsson för att jag fick möjlighet att läsa 🙏

__________


Inga kommentarer:

Nomaden

  Titel: Nomaden Författare: Pascal Engman & Johannes Selåker Utgiven år: 2024 Sidantal: 350 Förlag: Forum Recensionsexemplar ...

Populära inlägg