31 mars 2023

Hären som försvann (Laurentius krönika del 2)

 












Titel:
Hären som försvann (Laurentius krönika del 2)
Författare: Stefan Eriksson

Utgiven år: 2023
Sidantal:
512
Förlag: Lionvalley Publishing
Recensionsexemplar

📖
Överlever Edurons ädla föresatser Varghuvuds djuriska blodtörst? Erbjudande om hjälp i frihetskriget kommer från oväntat håll. Hur långt är Eduron beredd att gå? Rannvi är den yngsta någonsin att träda i den Höges främsta tjänst. Är hennes sökande efter förbjudna kunskaper till allas gagn eller för hennes egen? Laurentius oroas av den Höges spådom och omprövar gamla sanningar i sökandet efter den okände fienden: Upp ser jag redan ur askan en annan, mörkare makt med kronan stiga.
__________

Spännande bladvändare!

"Hären som försvann" är 2:a delen  "Laurentius Krönika". Insatserna höjs när kriget tvingar var och en välja väg. Vi följer karaktärerna från första delen när deras vardag rycks undan.

Även den här boken är helt fantastisk! Såå storstilad! Historien trollbinder mig och språket är så vackert. Alla karaktärerna, både gamla och nya är fint gestaltade och miljöbeskrivningarna är så målande och det känns som jag är med på plats. Det är en mycket detaljerad karta i boken som jag tycker är otroligt bra och man kan hänga med bättre i alla olika platser som besöks i handlingen.

Det är många karaktärer att hålla ordning på men efter ett tag är det lätt att hålla isär dom. Författaren kan sin sak när det gäller historia och skriver på ett lättsamt sätt.
Den här bokserien skulle jag gärna se som film eller serie
🤗

Berättelsen är mycket väl uppbyggd och beskrivningen av händelser är fantastiska.
Författaren är duktig på att gestalta både människor och miljöer. Mycket autentisk och levande.

Det här är en mycket spännande fantasybok som jag varmt kan rekommendera. Missa inte första delen i serien som heter ”En ny tids gryning”

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tusen tack @lionvalley_publishing & @laurentiuz_kronika för att jag fick möjlighet att läsa även den här fantastiska boken 🙏

__________


Inga kommentarer:

Lögnspiran - Marduriens ljus 1

  Titel: Lögnspiran – Marduriens ljus 1 Författare: Joseph A. Davis Utgiven år: 2021 Sidantal: 334 Förlag: Pärlan Vinst 📖 Ke...

Populära inlägg