27 mars 2023

Pusselbitar & Gränslandet (Poesi)

 














Titel: Pusselbitar & Gränslandet
Författare: Katarina Waderius
Förlag:
Tibblin & Partner
Recensionsexemplar

📖
Pusselbitar
155 sidor – Utgiven 2022

Dessa pusselbitar, i ett kaos utan ordning; känslor, tankar, kärlek, längtan och förhoppningar rädsla och saknad. Först när pusselbitarna fått ro och hittat sin plats, när allt blivit stilla, utan rädsla och utan hot, gläds vi av alla pusselbitar som livet består av. Tillsammans med pusselbitarna kan var och en som läser finna en röst bland bitarna och kanske t o m inge någon form av styrka och tröst för vissa
__________


Gränslandet
152 sidor – Utgiven 2021
En kraft i orden. Tydliga budskap som träffar läsaren med övertygelse. Poeten har varit med i
mången batalj. Livet fyllt av kamp. Vad blev det kvar? Nu finns en spirande tilltro till det goda, att
det går på något vis. Allt går genom budskap. Genom sanna budskap som griper tag, som

inger hoppet bakom hindren, som Du måste förbi för att se sant, utanför ditt gränsland.

__________

Omdöme:

Många fina poesirader i dessa böcker. Katarina skriver på ett fint och enkelt sätt. Känner igen mig själv i många av hennes ord. Dikterna är lättlästa och typsnittet är i bra storlek så jag kunde läsa utan mina läsglasögon 😁
Det märks att författaren skriver med värme, inlevelse och kärlek. Många av dikterna tar jag med mig på livets väg
💕
Då det är svårt att recensera och bedöma den här sortens böcker (i alla fall för mig) så poängsätter jag inte.

Tack @katarinawaderius för att jag fick läsa din fina poesi 🙏
__________


Inga kommentarer:

Lögnspiran - Marduriens ljus 1

  Titel: Lögnspiran – Marduriens ljus 1 Författare: Joseph A. Davis Utgiven år: 2021 Sidantal: 334 Förlag: Pärlan Vinst 📖 Ke...

Populära inlägg