12 april 2023

Röd hibiskus (Östgötasviten del 3)

 













Titel:
Röd hibiskus (Östgötasviten del 3)
Författare: Gertrud Hellbrand

Utgiven år: 2023
Sidantal:
435
Förlag: Harper Collins
Recensionsexemplar

📖
En trettonårig flicka vaknar upp instängd i ett slutet rum och inser att någon håller henne fången. I det lilla samhället Hedsbro på Östgötaslätten rapporteras en mamma, en pappa och deras dotter spårlöst försvunna från sitt hem. Vem vill familjen illa? Samtidigt tvingas Sanja Soliman ta ledigt från polisjobbet efter en olycka. Hon bestämmer sig för att börja leta efter sin pappa Darko, som i elva års tid i sin frånvaro stått huvudmisstänkt för mordet på hennes mamma. Men rotandet i det förflutna väcker skrämmande krafter till liv, och när Sanja väl inser faran är det för sent att backa.
__________

Spännande & Fängslande bladvändare

Det här är en riktig spännande bladvändare som jag hade svårt att lägga ifrån mig. Bra tempo i boken som för mig framåt i rasande fart. Jag sitter på helspänn genom hela boken!

Historien är riktigt fängslande och man får läsa om dolda begär, familjehemligheter, skam, makt, kontroll och om kärlek, ja här får man en otrolig blandning.

Berättelsen och karaktärerna känns mycket trovärdiga. Författaren är mycket skicklig på att få mig som läsare på olika villovägar i handlingen och bygger upp en lite oroande känsla att nu eller snart så kommer det hända något fruktansvärt. Miljöbeskrivningarna är fina och målande och jag kan nästan höra fåglarna och porlandet från sjöarna.

Det här är 3:e delen i Östgötasviten och en fristående fortsättning på kritikerrosade Dragoner (2021) och Svinskytten (2022). Rekommenderas verkligen!

Omdöme: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5

Tack till @harpercollins_sverie & @gertrudhellbrand för en spännande läsupplevelse 🤗

__________



Inga kommentarer:

Segla på ett moln

  Titel: Segla på ett moln Författare: Birgitta Bergin Utgiven år: 2024 Sidantal: 354 Förlag: Piratförlaget Recensionsexemplar ...

Populära inlägg