07 maj 2024

Segla på ett moln

 













Titel: Segla på ett moln
Författare: Birgitta Bergin

Utgiven år: 2024
Sidantal:
354
Förlag: Piratförlaget
Recensionsexemplar

📖
NÄRA VÄNSKAP SÄTTS PÅ PROV

Ett telefonsamtal från Chanelle förändrar allt i Tones liv. Under hela uppväxten var de bästa vänner, men gled senare ifrån varandra. Nu föreslår Chanelle helt plötsligt en segeltur tillsammans och för Tone låter det fantastiskt. Hennes man har lämnat henne, hennes trygga tillvaro har slagits i spillror och hon behöver lära sig att leva på nytt. Men det är först när seglatsen går mot sitt slut som hon får veta vad Chanelle egentligen är ute efter. Och Tone ställs inför ett livsavgörande val.


__________

Tänkvärd & Berörande bladvändare!

Det här är en oerhört gripande, känslosam, varm och berörande berättelse. Och det här är nog den bästa boken jag läst av Birgitta (Har några i min tbr) Hennes sätt att skriva om vänskap, sorg, kärlek mm är otroligt beundransvärt!

Jag har både skrattat och fällt en och annan tår. Boken är mycket välskriven med ett fint språk som flyter fram och den är lättläst. Jag kunde inte pausa långa stunder så jag läste ut den på en dag!

Karaktärerna är fantastiskt gestaltade och känns mycket äkta. Och miljöbeskrivningarna är mycket målande. Tycker mycket om att berättelsen utspelar sig i både nutid och dåtid.

Det här är en bok som stannar kvar länge, länge och nu ser jag mycket fram emot att läsa nästa del i serien om Tove 💓

Omdöme: ⭐⭐⭐⭐⭐+/5

Tusen tack @birgittaberginforfattare & @piratforlaget för en fantastisk läsupplevelse 💓🙏

__________


Inga kommentarer:

Släppa taget?

  Titel: Släppa taget? Författare: Marie Sammeli Utgiven år: 2024 Sidantal: 269 Förlag: Harper Collins Recensionsexemplar 📖 ...

Populära inlägg